Administratör till produktionsbolag i Älvängen

Framtiden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Vill du arbeta med administration inom varierande delar? Har du ett intresse för affärssystem och ekonomi? Vi söker för kunds räkning en administratör till deras kontor i Älvängen.

Skicka in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Publiceringsdatum
2016-10-17

Arbetsuppgifter
I din roll som administratör kommer din roll bestå av varierande arbetsuppgifter där syftet är att du ska avlasta personalen på kontoret. Som administratör kommer dina arbetsuppgifter bestå av tre olika delar.

Den första delen och där du kommer lägga mest tid handlar om att utveckla vår kunds affärssystem Microsoft Dynamics AX. Tillsammans med kollegor i Danmark kommer du bland annat arbeta med att få in produktionsplanering, materialavrop och hantering av lagersaldo från Excel till Microsoft Dynamics AX. Dessa arbetsuppgifter sker genom resor till Danmark samt videokonferenser.

Den andra delen är inom logistik där du ska avlasta nuvarande medarbetare med bokning och hantering av transport av kundens produkt. Du kommer också att skriva följesedlar och ha mycket telefonkontakt med kunder och leverantörer. Denna del kräver att man kan hantera snabba puckar där saker och ting ändras samt att arbeta proaktivt för att inte orsaka försenade leveranser.

Den tredje delen innebär avlastning av kundens ekonomiansvarig där du hjälper till med leverans- och kundfakturor samt viss löneadministration.
Du sitter på kundens kontor i Älvängen tillsammans med tre kollegor

Om företaget
Vår kund tillverkar betongpålar som används till bland annat broar, hamnar, industri och hus. I dagsläget arbetar 18 personer på lagret med gjutning, lager och svets samt tre personer på kontoret. Detta är en varierande och utmanande tjänst där du kommer ingå i ett team som gillar att ha roligt tillsammans.

Profil
Är du vår kunds nästa administratör?

Vi söker dig som:
• Har körkort och tillgång till bil.
• Kommunicerar flytande på svenska.
• Har förståelse för danska.

Det är meriterande om du:
• Har erfarenhet av affärssystem.
• Har en utbildning inom ekonomi/administration.

För denna tjänst kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet. Som person är du strukturerad och noggrann och gillar att arbeta i en varierande vardag. Du är också stresstålig och bra på att prioritera arbetsuppgifter i rätt ordning.

Om företaget
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Anställningsvillkor
Start: Omgående
Placering: Älvängen
Omfattning: Heltid, tillsvidare 07.00-16.00

Skicka in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen till Framtiden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-02
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 9216
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Haugland Persson sofia.hp@framtiden.com

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Drakegatan 7
41250 Göteborg

Kontorsadress
Drakegatan 7, Göteborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3110317

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: