Administratör till Preem
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Som Administrativ till Preems inköpssektion kommer du att arbeta som ett administrativt stöd med särskilt fokus på leverantörsregistrering och kontakter med leverantörer. Du kommer att vara en del av Inköpsavdelningen Procurement Support Functions & Development som i dagsläget består av 9 st personer placerade i Stockholm och Göteborg samt 1 chef. Avdelningen har idag bra sammanhållning där vi alltid försöker hjälpa varandra och värdesätter att ha roligt tillsammans på jobbet. Utöver inköpsavdelningarna ingår även 2 förråd (Göteborg och Lysekil) i sektionen.
I din roll som Administratör till Preems inköpssektion kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefatta:
• Att via telefon och mejl guida Preems leverantörer hur de registrerar sig i Preems inköpsportal.
• Kvalitetskontrollera registrerade leverantörsuppgifter och föra över dessa till andra affärssystem (M3, Maximo).
• Säkerställa, uppdatera och underhålla masterdata (grunddata) för leverantör i våra affärssystem.
• Utföra administrativa uppdateringar i Preems inköpssystem.
• Hantera andra inkommande samtal och e-post från leverantörer och interna kontakter på Preem.
• Avlasta avdelningens konsultavropare med enklare administration i avropssystemet KeySourcing Tool.
Tjänsten som Administrativ konsult till Preems inköpssektion är ett konsultuppdrag med start omgående och slutdatum 2023-12-31. Du kommer att arbeta heltid vardagar mellan ca kl 8-17 på Preems kontor i Stockholm. Viss hybridarbete kan förekomma.
Om dig
Vi söker dig med gymnasieutbildning eller annan kompetens/erfarenhet som uppväger gymnasiekompetens, tidigare arbetslivserfarenhet (1-3 år) och erfarenhet av administrativt arbete (1-3 år). Du har goda kunskaper i Excel och MS Office och talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Du är van att arbeta med många parallella informationsflöden och har gärna intresse av förekommande arbetsuppgifter på en inköpsavdelning samt erfarenhet från arbete i M3.
Som person är du strukturerad, noggrann samt har "öga för detaljer". Du är en god kommunikatör, agerar proaktivt och självgående samt har lätt för att sätta dig in i nya rutiner och processer. Vidare är du van att ta egna initiativ.
Varmt välkommen med din ansökan
Kontaktuppgifter
Har du frågor gällande registrering vänligen kontakta
info@adecco.seHar du frågor gällande rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryterare via
jesper.jenefjard@adecco.seSökord
Administratör, Stockholm, Preem, data, leverantör, inköpssektion, MS Office, Adecco
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-41243".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Kontakt Business Manager
Jesper Jenefjärd
Jobbnummer 7611398
Observera att sista ansökningsdag har passerat.