Administratör till Myndighetsenheten

Östersunds Kommun / Administratörsjobb / Östersund
2021-06-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör till Myndighetsenheten" (publicerad 2024-05-07) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Östersunds Kommun i Östersund

Tjänsten är en allmän visstidsanställning under 8 månader på heltid med eventuell möjlighet till förlängning. Tillträde efter överenskommelse.

Vård- och omsorgsförvaltningen är den största av sju förvaltningar i Östersunds kommun. Förvaltningen ansvarar för verksamhet inom socialtjänst och kommunal hälso- och sjukvård. Socialtjänstens ansvarsområde innefattar främst äldre personer och personer med funktionsnedsättning samt deras anhöriga. I vår målgrupp ingår barn, unga och vuxna. Myndighetsenhetens ansvarsområde innefattar i huvudsak myndighetsutövning inom lagen om särskilt stöd och service för vissa funktionshindrade (LSS) och socialtjänstlagen (SoL). Enheten arbetar på uppdrag och delegation från Vård- och omsorgsnämnden och delvis från Barn- och utbildningsnämnden. Enhetens uppdrag är att tillförsäkra de medborgare som behöver vårt stöd en socialtjänst av god kvalitet. Rättssäkerhet och ett professionellt bemötande är grundläggande värden för enhetens verksamhet. Myndighetsenheten består av 31 bistånds- och LSS-handläggare, 3 teamchefer och en verksamhetschef.

Nu behöver vi förstärka Myndighetsenheten med en administratör vars uppgift blir att stötta både chefer och handläggare i administrativa sysslor såsom till exempel posthantering, diarieföring, arkivering, inskanning, sammanställning av statistik och undersökningar, viss fakturahantering, samt att organisera rutindokument och ansvara för dokumenthanteringssystemet etc.

VI ERBJUDER

Östersunds kommun arbetar aktivt för en gemensam kultur och värdegrund, Framåt med hjärtat. Våra gemensamma kärnvärden för hur vi ska agera och uppfattas är; engagemang, omtanke och utveckling. Det ska vara tydligt hur det är att jobba i vår kommun och hur det märks för de medborgare vi är till för.

Vård- och omsorgsnämnden satsar offensivt på ett hälsofrämjande arbete för både medarbetare och medborgare. Ur ett hälsofrämjande perspektiv är målet att de medborgare vi är till för ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Vill du veta mer om vår kommun och vår verksamhet? Besök gärna www.ostersund.se

DIN ROLL
Som administratör för myndighetsenheten, kommer du få ansvaret att bygga upp en struktur för de administrativa sysslorna i enlighet med kommunens riktlinjer och de lagar som styr vår verksamhet.

Då enheten inte haft någon administratör knuten till sig under de senaste åren finns inte all kunskap inom området på enheten, utan du kommer att få stöd av förvaltningens andra administratörer men bör också vara beredd på att själv söka den kunskap som fattas.

Förutom de mer rent administrativa sysslorna ingår också en del mer praktiska arbetsuppgifter såsom till exempel att hjälpa till med enhetens bilar och personallarm samt bokningar och inventarielistor.

Med andra ord en omväxlande roll med många olika arbetsuppgifter samt ansvar och möjlighet att själv utveckla och organisera jobbet!

DIN PROFIL
Vi söker dig som har en administrativ eller ekonomisk utbildning på lägst gymnasienivå. Du ska ha erfarenhet av tidigare administrativa yrken, gärna i offentlig förvaltning. En fördel är om du har god kunskap och erfarenhet om lagar och förodningar såsom offentlighet och sekretesslagstiftningen, kommunallagen, etc.

Som person är du strukturerad, självgående och gillar ordning och reda. Du behöver ha förmåga att hantera många olika frågor och arbetsuppgifterr under en dag och du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift. Du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer med andra då arbetet kräver samarbete med chefer, handläggare och andra interna och extrerna aktörer.

Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju.

Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning 8 månader

Publiceringsdatum
2021-06-15

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-07-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Östersunds kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "8:2021:65".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Östersunds kommun (org.nr 212000-2528)

Jobbnummer
5811749

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Östersunds Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Östersunds Kommun: