Administratör till Logent Ports & Terminals, Stockholm
Intern Stockholm / Budjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla budjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Intern Stockholm i Stockholm,
Huddinge,
Järfälla,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Om tjänsten
Har du erfarenhet av administration och är nyfiken på hur det skulle vara att arbeta i ett logistikbolag nära hamnverksamhet? Då har vi ett långsiktigt och spännande uppdrag som administratör att erbjuda dig!
Logent Ports & Terminal AB är ett företag som lossar och lastar fartyg i hamnar i Göteborg, Stockholm och Nynäshamn - både i egen regi och som underentreprenör. Företaget omsätter ca 200 MSEK och är en del av Logentkoncernen. För vår verksamhet i Stockholm och Nynäshamn söker vi nu en administratör som bistår Site Managern med diverse uppgifter inom bl.a. personalplanering, tidsregistrering, fakturering och claims-hantering. Tjänsten som Administratör är placerad i Värtaterminalen i Stockholm men innefattar resor till Nynäshamn. Tillträde är omgående.
Din profil
Vi söker dig som är administrativt begåvad, har en grundförståelse för företagsekonomi och är både noggrann och flink. Du gillar jobba brett med administration och trivs i en roll med stort eget ansvar och möjlighet att strukturera och planera det egna arbetet. Du är en problemlösare som ständigt strävar efter utveckling genom att förbättra existerande administrativa processer när det behövs. Som person är du social och relationsskapande, en lagspelare som gillar samarbete och som samtidigt har förmågan att arbeta självständigt och ta egna initiativ.
Du har förmodligen högskoleutbildning, är högst bekväm i att jobba med Microsoft Excel, Word och Powerpoint. Du har erfarenhet av, alternativt ser fram emot att lära dig, tidsregistrerings-, planerings-, och lönesystem. Du förstår svenska och engelska i tal och skrift. Du har B-körkort.
Om Logent
Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2017 omsatte Logent ca 1,3 miljarder SEK.
Vi är måna om våra anställda och erbjuder alla medarbetare försäkringar och marknadsmässiga löner. För dig som vill prova på att arbeta i Norge eller kan tänka dig att arbeta vid någon av de andra orterna där Logent finns representerade i Sverige så har vi på Logent många roliga uppdrag att erbjuda, vi ser gärna att våra anställda utvecklas inom koncernen!
Läs mer på
www.logent.se Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Du ansöker om tjänsten via annonsen, vi behöver ditt CV och ett ansökningsbrev. Ansvarig rekryterare går igenom inkomna ansökningar och gör urval, är du en av dem som går vidare i processen kommer du att bli kontaktad för en första telefonintervju och avstämning kring erfarenheter relevanta för tjänsten. Går du sedan vidare i processen får du möjlighet att komma till Logent för att träffa ansvarig rekryterare på en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Paul Lindberg på tel. 070-1448706 eller
paul.lindberg@logent.se Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2019-02-25ErsättningEnbart provision
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-04
Ange följande referens när du ansöker: 2786
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPaul Lindberg
paul.lindberg@logent.se 070-1448706
FöretagIntern Stockholm
AdressIntern Stockholm
HAMMARBY KAJ 14
12030 Stockholm
KontorsadressHAMMARBY KAJ 14
Jobbnummer 4633800
Observera att sista ansökningsdag har passerat.