Administratör till kommunledningskontoret, kanslienheten, Mora
Mora kommun, Kommunledningskontoret / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Mora
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Mora,
Orsa,
Rättvik,
Älvdalen,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mora kommun, Kommunledningskontoret i Mora Mora i hjärtat av Dalarna! Vid Siljan finns norra Dalarnas centrum för näringsliv, handel, administration och infrastruktur. Morabygden ligger inbäddad mellan Siljans glittrande vatten och blånande berg. Här är det säsong året om tack vare årstiderna, stort utbud av sevärdheter och bra service.
Mora kommun leder arbetet med regionens utveckling och vi har ett flertal processer igång för att flytta fram Moras redan starka position. Kommunen har cirka 1800 medarbetare inom en rad olika kompetensområden.
Vi söker nya kollegor som ska vara delaktiga i den fortsatta utvecklingen av Mora kommun. Som medarbetare hos oss delar du vår värdegrund. Den tar avstamp i ett positivt förhållningssätt, eget ansvar och självklart ha medborgaren i fokus. Hälsa och utveckling är naturliga inslag för våra medarbetare.
Välkommen med din ansökan till oss!
Publiceringsdatum2012-10-12ArbetsuppgifterKanslienheten är en stabsenhet inom kommunledningskontoret och bedriver sitt arbete på uppdrag av kommunstyrelsen. Enheten ger kvalificerat stöd och service till den politiska ledningen, övriga förtroendevalda, medborgare och till förvaltningar. Enheten ansvarar bland annat för att utveckla kommunens ärendehantering och övriga administrativa rutiner.
Dina arbetsuppgifterSom administratör vid kanslienheten har du ett särskilt ansvar för stöd och service gentemot den politiska ledningen. Arbetsuppgifterna består bl.a. av fakturahantering, sedvanliga sekreteraruppgifter i råd och kommittéer och viss registrering av handlingar, beställa varor och tjänster samt kontering. I tjänsten ingår också att fungera som receptionist och arbete med enklare posthantering. Du kommer även att vara behjälplig i vaktmästeri och med tekniken i sammanträdesrummen i kommunhusen.
KvalifikationerUtbildningsbakgrundVi söker dig som har en relevant gymnasieutbildning.
Körkort B krävs.
Kunskaper:
Det är meriterande att ha kunskaper om lagar och andra regelverk som styr kommunal förvaltning.
Dina egenskaperVi söker dig som har ett positivt förhållningssätt, är strukturerad, är utvecklings- och serviceinriktad och kund-och medborgarorienterad. Viktigt är också att du är ansvarstagande noggrann och flexibel. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Erfarenhet och förmåga:
Det är meriterande att ha arbetet inom en politiskt styrd organisation och du bör ha erfarenhet av administrativt arbete.
Det är ett krav att du kan använda officepaketet, samarbeta, arbeta självgående och förmåga att se kundens behov. Du bör ha förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift och ha förmåga att ta initiativ till utveckling.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse Tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-10-31
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos oss i Mora kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in ansökan via ansökningslänken och inte via e-post eller brev. Varmt välkommen med din ansökan.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ange följande referens när du ansöker: 47/2012
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTove Färje, 0250-26157
Facklig kontaktPellas Majsan Olans, 0250-26000
FöretagMora kommun, Kommunledningskontoret
AdressMora kommun, Kommunledningskontoret
Fredsgatan 16
79280 Mora
Jobbnummer 1363811
Observera att sista ansökningsdag har passerat.