Administratör till hemtjänst Nordost med inriktning planering

Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
2022-09-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör till hemtjänst Nordost med inriktning planering" (publicerad 2023-02-22) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Orust eller i hela Sverige

I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.

Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.

Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.

Publiceringsdatum
2022-09-30

Arbetsuppgifter
Vi söker administratörer med hög servicekänsla och en utvecklad administrativ förmåga till vår enhet för stöd och planering. Enheten är inne i en spännande utvecklingsfas där vi formar enhetens stöd och service efter verksamheternas behov. Likväl som vi söker administratörer med inriktning planering söker vi administratörer med inriktning för stöd mot enheterna. I dagsläget har vi arbetat fram ett stöd med Time-Care ansvariga. Vi utvecklar fortlöpande enheten med administratörer inriktning närstöd som ska ge stöd till cheferna vid hemtjänstenheterna, omhänderta beställningar och arbeta med ökad tillgänglighet till omsorgstagare med ett-nummer in. Det så kallade närstödet är ett varierande och omväxlande arbete, vilket kräver god kommunikation och samtidigt ett självständigt arbete. För rätt person finns goda möjligheter att forma och utveckla rollerna.

Administratörerna i hemtjänsten arbetar som uppdragsmottagare inom Socialtjänstprocessen och Hälso- och sjukvårdsprocessen och koordinerar det dagliga arbetet. Andra delar av arbetet innehåller att korttidsbemanna och tillsammans med enhetschef planera medarbetares scheman så att verksamhetens behov täcks.

Administratörerna arbetar i flera verksamhetssystem för att fullfölja våra processer på ett sätt som ger brukarna rätt service i rätt tid. Det är en 40 timmars tjänst, förlagd måndag-fredag med flex och behovet är oftast att administratörerna börjar 6.45.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har god dokumenterad vana av att arbeta i Treserva som uppdragsmottagare samt av journalföring och dokumentation. Tjänsten kräver också att du har erfarenhet av att planera och följa upp våra processer i verksamhetssystemen Phoniro och Kompanion i PluGo, samt skapa rapporter och statistik.

Vidare har du erfarenhet av att schemaplanera i TimeCare medarbetarnas scheman, göra uppföljningar, samt skapa rapporter och statistik. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i Personec då det ingår i uppdraget att agera rapportstöd genom att säkra upp att rätt saker läggs in i systemet och utbilda medarbetare.

Vårt krav är att du har minst ett års erfarenhet inom systemen Treserva, Phoniro/Kompanion samt TimeCare.

Det är meriterande om du har B-körkort.

För att passa i rollen ser vi att du är en person som på ett effektivt sätt kan identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information.

Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens/kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande.

Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under annonseringstiden, så varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: * Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
GÖTEBORGS KOMMUN

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C104222".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Johan Jonsson
johan.jonsson@aldrevardomsorg.goteborg.se
031-3668305

Jobbnummer
7030808

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: