Administratör till Föreningen Fenix
Fenix, Fören / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Fenix, Fören i Stockholm Då vi är en relativt liten förening behöver du vara beredd att hoppa in i arbetsuppgifter utifrån behov men i huvudsak kommer dina arbetsuppgifter att vara:
Ekonomi : budgetuppföljning, löneadministration, fakturering, underlag till bokföring, hantera bidrag, bistå inför deklaration och årsbokslut, kontanthantering.
It : ansvara för hemsidan , FB, uppdateringar och backup.
Administration: sköta om medlemsregister, beställa kontorsmaterial, ansvara för service av kontorsmaskiner, ansvara för bokningsschema av våra lokaler, sköta administrationen runt våra självhjälpsgrupper och intressegrupper mm.
Projektledning: ansvara för vårt uppsökande projekt för äldre ensamma.
Till Fenix kommer många olika människor med olika behov och mål. Därför är det viktigt att du trivs med att dagarna kan se olika ut beroende på vilka som är hos oss. Du får gärna ha erfarenhet av ideellt arbete och trivas i en dynamisk miljö.
För att passa in i tjänsten är det viktigt att du har:
• dokumenterad kompetens av budgetarbete.
• dokumenterad kompetens av projektledning
• minst 5 års erfarenhet av administrativt och serviceinriktat arbete under stort eget ansvar,
gärna inom ideella området
• erfarenhet av handledning och support
• erfarenhet av att hantera konflikter och möta personer som befinner sig i en utsatt situation.
• Kunna uttrycka dig professionellt på svenska i tal och skrift
• Trivas med att vara ansiktet utåt.
• Kunna driva förändringar och nya IT-lösningar med expertstöd
• Ha god förmåga att pedagogiskt förklara processer och målgruppsanpassa kommunikation.
• Dela Fenix värderingar
Om Fenix
Fenix är Möjligheternas Mötesplats, öppen för alla som söker gemenskap och en meningsfull tillvaro. Till oss kommer människor som är ensamma, behöver arbetsträna, är långtidsarbetslösa och behöver sysselsättning/ praktik, vill volontärarbeta, ställa ut konst eller bara vill sitta ner en stund i vårt café.
Här finns möjlighet att delta i intressegrupper eller skapa nya grupper utifrån intresse, delta i självhjälpsgrupper, få stöd i data, samtalsstöd och coaching.
I våra lokaler i Aspudden finns ett café, loppisbutik samt en andrahandsbutik längre ner på gatan. Vi driver verksamheten tillsammans utifrån var och ens förmåga och kraft.
Vi samarbetar med arbetsförmedlingen, försäkringskassan, stadsdelsförvaltningen och öppenvården m fl.
Fenix är en ideell förening som är religiöst och partipolitiskt obundet och startade 1998.
Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är en tillsvidaretjänst, 50 %. Provanställning på 6 månader tillämpas. Tillträde snarast efter överenskommelse. 40%-60%
Publiceringsdatum2016-10-31ErsättningLön enligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-25
KontaktKarin Alm
karin.alm@fenix.org.seFöretagFenix, Fören
AdressFenix, Fören
Hägerstensvägen 162
12653 Hägersten
KontorsadressHägerstensvägen 162
Jobbnummer 3140298
Observera att sista ansökningsdag har passerat.