Administratör till energijätten Vattenfall
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Är du redo för nästa utmaning? Har du goda erfarenheter av
administration och koordinering samt god analytisk förmåga? Då är tjänsten som administratör på Vattenfall något för dig!
Om Tjänsten
Tjänsten som administratör är placerad inom Vattenfalls Compliance team på Business area Markets(BA Markets) och teamet består av en chef, 2 compliance officers utöver rollen som administratör. Teamet ansvarar bl.a. för BA-markets kundkännedomsprocesser. I dessa processer granskas potentiella kunder för att upptäcka risker för pengatvätt, terrorismfinansiering, bristande socialt ansvar m.m. Teamet är också ansvarigt för upprätta interna rutiner och instruktioner för att säkerställa att arbetssätten överensstämmer med gällande regelverk.
Huvudsakliga uppgifter:
1. Kundkännedomsprocesser:
Administrera och genomföra BA Markets kundkännedomsprocesser genom att granska och godkänna kunder. Du kommer att använda en standardiserad screening och i förekommande fall vidarebefordra screeningsresultaten till Compliance officers och ansvariga inköpsansvariga för vidare bedömningar.
2. Samordning av revision:
Underhålla översikten om pågående revisioner inom BA Markets och spårning av resultat från slutförda revisioner. Vara den administrativa kontakten för Revisionsgruppen.
3. Förvaltning av ledningssystemet (MS):
BA Markets MS är styrningsramen som består av dokumenterad affärspolitik och instruktioner. Ansvaret omfattar hantering av godkännandeprocessen och publicering av nya och uppdaterade företagsinstruktioner.
Om dig
Vi söker dig som har utbildning på minst högskolenivå. Rollen består huvudsakligen av administrativa uppgifter som inte kräver specifik kompetens. En generellt god förståelse för hur stora företag arbetar är nödvändig för att driva de administrativa processerna och hantera "byråkratiska" aspekter.
Meriterande är om du har erfarenhet av att kundgranskning. Om du inte har erfarenhet kommer du att få en utbildning på plats. Om du har en bakgrund inom el- eller energihandel kommer det att underlätta för dig att komma in i jobbet.
Viktigt för tjänsten är:
• God förmåga att obehindrat kunna uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska.
Publiceringsdatum2017-08-30Dina personliga egenskaperDu är:
• Självgående och ansvarstagande med stor förståelse för konfidentialitet
• Har god analytisk förmåga
• Har god förståelse för organisations- och administrativa processer
• Har lätt för att kommunicera tydligt och samverka med olika chefer över hela organisationen
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om anställningen
Tjänsten som administratör är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Matilda Kinghed på telefon 073-684 73 83.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMatilda Kinghed
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Kungsgatan 60
10224 STOCKHOLM
KontorsadressKungsgatan 60
Jobbnummer 3670070
Observera att sista ansökningsdag har passerat.