Administratör till ekonomiavdelningens kansli i Stockholm

Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen i Stockholm, Solna, Uppsala, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift? Ekonomiavdelningens kansli söker nu en driven administratör för att stödja avdelningsledningen med administrativa arbetsuppgifter och i beredningen inför olika möten och aktiviteter. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polismyndighetens ekonomiavdelning är en ekonomiavdelning utöver det vanliga med en fantastisk bredd i roller och kompetenser. Förutom att vi utformar och driver den finansiella och strategiska styrningen av polisen ansvarar vi också för en kedja av förutsättningar som polisverksamheten behöver i sitt arbete - exempelvis lokalförsörjning, inköp av materiel och utrustning, fordonsförsörjning och internt trafiksäkerhetsarbete samt utbildningsservice vid polisutbildningarna runtom i landet. Tillsammans bidrar vi till att polisen ska kunna fullfölja sitt kärnuppdrag - att göra hela Sverige tryggt och säkert.
Ekonomiavdelningens kansli är avdelningsledningens strategiska och operativa stöd i lednings- och styrningsfrågor och utifrån ett helhetsperspektiv bidrar vi till att avdelningens verksamhet går mot beslutad riktning. Vi ansvarar bland annat för avdelningens:

• verksamhetsstyrning och uppföljning
• beredningsprocesser
• funktionsbrevlåda och hantering av inkomna ärenden
• gemensamma styrdokument och rutiner
• administrativa stöd till chefer och medarbetare

Vi är ett framåtlutat kansli som tillsammans driver kansliets och avdelningens utveckling genom att löpande utveckla våra arbetssätt och lära av varandra.

Publiceringsdatum
2023-07-28

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna innebär att ge professionellt administrativt stöd till avdelningsledningen. I uppdraget ingår exempelvis att:

• Planera, boka och hantera logistik kring möten, resor och konferenser.
• Planera och förbereda inför ledningsforum, möten, besök och utbildningar.
• Föra dokumentation och minnesanteckningar.
• Göra beställningar och felanmälningar.
• Planera för och ta emot nyanställda medarbetare.

Det ingår även att utveckla och effektivisera arbetssätten för dessa uppgifter och du behöver vara intresserad och engagerad av att vilja lära nytt, se din del i helheten och ta ansvar för kansliets och avdelningens utveckling.

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:

• Avslutad gymnasieexamen
• Flerårig yrkeserfarenhet som chefssekreterare eller kvalificerat ledningsstöd som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Har mycket goda kunskaper i Office-paketet
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

• Erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet

Dina personliga egenskaper
För att trivas och utvecklas i rollen krävs det att du har mycket hög servicenivå, är lösningsorienterad och tar egna initiativ för att hantera de frågor som kommer upp. Du behöver ha förmåga till helhetssyn samt att tänka långsiktigt och ligga steget före.

Rollen är omväxlande med tidvis högt tempo och snabba uppgifter. För att lyckas behöver du vara flexibel, ha god prioriteringsförmåga och ett systematiskt och strukturerat arbetssätt.

Som person är du noggrann, tycker om att ta tag i stort som smått och är van att leverera rätt kvalitet i tid.
Att arbeta på kansliet innebär kontakt med alla de områden som avdelningen ansvarar för, men även med andra delar inom myndigheten samt externt. Du behöver därför ha god samarbetsförmåga och ett förhållningssätt som innebär att du både lyssnar och för konstruktiva dialoger på ett reflekterande och prestigelöst sätt för att skapa förtroendefulla relationer.

I denna rekrytering kommer vi att lägga mycket stor vikt vid personliga egenskaper och personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Dagtid, flextid tillämpas
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Administratör

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 7/8 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C149983/2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen

Kontakt
Tf. kanslichef
Viktoria Axelsson
viktoria.axelsson@polisen.se

Jobbnummer
7991608

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen: