Administratör till Arvsfondsdelegationens kanslistöd

Kammarkollegiet / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kammarkollegiet i Stockholm, Karlstad, Härnösand eller i hela Sverige

Har du aktuell erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete och vill vara med och bidra till att goda idéer kan omsättas till en bättre tillvaro för barn, unga, äldre och personer med funktionsnedsättning? Då har vi ett intressant och utvecklande jobb för dig!

Arvsfondsdelegationen är en nämndmyndighet med uppgift att besluta om fördelning av projektmedel ur Allmänna arvsfonden. De projekt som finansieras ur fonden ska bidra till att förnya och utveckla verksamhet för barn, ungdom och personer med funktionsnedsättning. BRIS, Självmordslinjen, Friends, Cirkus Cirkör, Glada Hudikteatern, färdtjänsten och personlig assistans är exempel på verksamheter som startade som arvsfondsprojekt.

Arvsfondsdelegationen har ingen egen personal. Kammarkollegiet ansvarar för att ge Arvsfondsdelegationen kanslistöd och utför administrativa och handläggande uppgifter åt Arvsfondsdelegationen. Verksamheten präglas av hög delaktighet och god kontroll på fondmedlens användning.

Vi kan erbjuda dig ett omväxlande, utmanande och garanterat roligt arbete i en stimulerande miljö. Vi har stundtals ett högt tempo och många olika aktiviteter som pågår parallellt. Vår arbetsplats präglas av stolthet över vår verksamhet, omtanke om varandra och stora möjligheter att utvecklas. Du blir en viktig kugge i vår strävan att effektivisera det dagliga arbetet genom förbättrat stöd av IT och genom högre grad av digitalisering.

Du kommer att ha placering på vårt nya och välkomnande kontor i Gamla stan, Stockholm, där vi arbetar flexibelt både på kontoret och med möjlighet till distansarbete.

Publiceringsdatum
2022-11-09

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att aktivt delta i utveckling av vårt digitala ärendehanteringssystem och utveckling av våra digitala arbetsprocesser. Du kommer att administrera beslutsunderlagen till delegationen inför sammanträdena och expediera beslut efter sammanträdena. Du kommer även att expediera de formella godkännanden som pågående arvsfondsprojekt måste ha för att kunna fortsätta genomföra projekten. I tjänsten ingår diarieföring, hantering av rekvisitioner, post och mail samt att ge kollegorna på kanslistödet administrativt stöd i stort och smått. Arbetet innebär mycket kontakter med kollegor på kanslistödet och sökande organisationer.

I och med denna rekrytering utökas det administrativa teamet till fyra kollegor. Teamet är navet i verksamhetens dagliga arbete och är en mycket viktig funktion. Vi eftersträvar en effektiv arbetsfördelning mellan våra administratörer, vilket innebär att ni är ett arbetslag som är back-up för varandra och hjälps åt.

Är du vår framtida kollega?
Du ska:

• ha erfarenhet av arbete med diarieföring eller registrering av ärenden i offentlig verksamhet.
• ha aktuell och relevant erfarenhet av arbete med administrativa arbetsuppgifter inom myndighet eller annan offentlig verksamhet
• kunna uttrycka dig väl på svenska, både i tal och i skrift
• ha gedigen datorvana och lätt för att lära dig nya datasystem
• ha mycket goda kunskaper i Excel och
• ha en fullgjord gymnasieutbildning eller motsvarande.

Du bör vara intresserad av att utveckla tekniska lösningar och administrativa system för att underlätta i ärendehanteringen.

Dina personliga egenskaper
Du är serviceinriktad, noggrann och positiv samt kommunicerar på ett tydligt och enkelt sätt. Du arbetar effektivt, välstrukturerat och kan se helheten i detaljerna.

Det är en förutsättning att du trivs med att jobba både självständigt och som en viktig del av ett arbetslag.

Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder.

Mer information och ansökan
Tillträde snarast (enligt överenskommelse). Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten är placerad i Stockholm.

Välkommen med din ansökan via www.kammarkollegiet.se/jobb, inklusive CV och personligt brev, senast den 28 november 2022.

Kontaktpersoner
Om har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, är du välkommen att kontakta Hans Andersson, enhetschef, telefon 08-700 07 77.

Fackliga ombud:

Karin Edstrand, SACO-S, telefon 08 - 700 08 48

Lisa Ericsson, ST, telefon 08 - 700 06 40

Övrig information
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kammarkollegiet - en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 300 personer - framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kammarkollegiet

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kammarkollegiet (org.nr 202100-0829), http://www.kammarkollegiet.se

Jobbnummer
7156238

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kammarkollegiet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kammarkollegiet: