Administratör Serviceenheten Polisområde norra
Polismyndigheten i Gävleborgs län / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Ljusdal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Ljusdal,
Nordanstig,
Hudiksvall,
Bollnäs,
Söderhamn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Gävleborgs län i Ljusdal,
Hudiksvall,
Bollnäs,
Söderhamn,
Sandviken eller i
hela Sverige Målet för rättsväsendet är den enskildes rättssäkerhet och rättstrygghet. Målet för polisen är att minska brottsligheten och öka människors trygghet. Förutom att minska brottsligheten och öka tryggheten ska också service erbjudas inom ett antal områden. Serviceärenden kan vara anmälningsmottagning, hantering av passansökningar, hittegods, ansökan om vapentillstånd, tillstånd att demonstrera men även utskrift av inspelade förhör och utredningsuppgifter. Service handlar också om att biträda andra myndigheter. Våra servicemottagare skall vara nöjda med vår tillgänglighet, vårt bemötande och våra handläggningstider.
Verksamheten i Polisområde norra Gävleborg leds av polisområdeschefen. Chefen för Polisområdet planerar och följer upp verksamheten genom en taktisk ledningsgrupp som arbetar med planlagt brottsförebyggande arbete, händelsestyrd brottsförebyggande verksamhet, utredning och lagföring samt service.
Den 1 september 2012 bildades Serviceenheter i de tre polisområdena södra, mellersta och norra Gävleborg, vilka leds av en enhetschef i respektive område. Vid de nya enheterna hanteras receptionsverksamheten, beslagsverksamheten, digital utskriftshantering samt administrativt stöd till den brottsförebyggande verksamheten och utredningsverksamheten. En av våra medarbetare har tjänstledigt under sex månader för att prova annan tjänst, därför har vi behov av att rekrytera en ny medarbetare.
Publiceringsdatum2013-02-15Arbetsuppgifter• administrativ beredning och handläggning av kriminal- och trafikärenden
• utskrifter av inspelade förhör
• arkivarbete
• vid behov handläggning av beslagsärenden
• vid behov arbete i receptionen med hittegods- och tillståndsärenden, diarieföring samt anmälningsupptagning
Din bakgrund - kunskapskrav
Du har:
• gymnasieexamen eller motsvarande
• mycket god datavana
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• goda kunskaper i engelska
• B- körkort
meriterande är
• ytterligare språkkunskaper
• erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning
Vår syn på dig - egenskaper och förhållningssätt
• Du har god social kompetens är kommunikativ och har hög integritet, du är utåtriktad och har förmåga att skapa och bevara goda sociala relationer
• Du tar ansvar och kan arbeta självständigt, med hög kvalité.
• Du är serviceinriktad och din förmåga att samarbeta och samverka är god.
• Du är kvalitetsmedveten, strukturerad och noggrann och klarar av att hantera ett högt arbetstempo och stressiga situationer.
Övrig informationPolismyndigheten erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.
Övrigt: Anställningen inleds med sex månaders provanställning som planeras övergå till en tillsvidareanställning under förutsättning att ordinarie befattningshavare inte återgår i tjänst.
Arbetstidsförläggning: Funktionen omfattas av myndighetens flextidsavtal.
Lön: Individuell lönesättning
Datum: Enligt överenskommelse
Stationeringsort: Ljusdal
Säkerhetsklassning: Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning.
Ansökan, innehållande personligt brev, CV och referenter, samt märkt med diarienummer A713-897/13, för funktion som administratör Serviceenheten skall ha inkommit till Polismyndigheten i Gävleborgs län, HR-enheten, Box 625, 801 26 Gävle eller via e-post till
polismyndigheten.gavleborg@polisen.se senast den 22 februari 2013.
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-02-22
Ange följande referens när du ansöker: A713-897/13
Ansökan kan skickas till e-postadress:
polismyndigheten.gavleborg@polisen.seKontaktMaud Flink, Chef Serviceenheten 114 14
Facklig kontaktLena Bogren, OFR/S 114 14
Lennart Proos, OFR/P 114 14
FöretagPOLISMYNDIGHETEN I GÄVLEBORGS LÄN
AdressPOLISMYNDIGHETEN I GÄVLEBORGS LÄN
Box 625
80126 GÄVLE
KontorsadressS:a Centralgatan 1
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 114 14
E-postadress:
polismyndigheten.gavleborg@polisen.se Jobbnummer 1468855
Observera att sista ansökningsdag har passerat.