Administratör Serviceenheten Polisområde norra

Polismyndigheten i Gävleborgs län / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Ljusdal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Ljusdal, Nordanstig, Hudiksvall, Bollnäs, Söderhamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Gävleborgs län i Ljusdal, Hudiksvall, Bollnäs, Söderhamn, Sandviken eller i hela Sverige

Målet för rättsväsendet är den enskildes rättssäkerhet och rättstrygghet. Målet för polisen är att minska brottsligheten och öka människors trygghet. Förutom att minska brottsligheten och öka tryggheten ska också service erbjudas inom ett antal områden. Serviceärenden kan vara anmälningsmottagning, hantering av passansökningar, hittegods, ansökan om vapentillstånd, tillstånd att demonstrera men även utskrift av inspelade förhör och utredningsuppgifter. Service handlar också om att biträda andra myndigheter. Våra servicemottagare skall vara nöjda med vår tillgänglighet, vårt bemötande och våra handläggningstider.

Verksamheten i Polisområde norra Gävleborg leds av polisområdeschefen. Chefen för Polisområdet planerar och följer upp verksamheten genom en taktisk ledningsgrupp som arbetar med planlagt brottsförebyggande arbete, händelsestyrd brottsförebyggande verksamhet, utredning och lagföring samt service.

Den 1 september 2012 bildades Serviceenheter i de tre polisområdena södra, mellersta och norra Gävleborg, vilka leds av en enhetschef i respektive område. Vid de nya enheterna hanteras receptionsverksamheten, beslagsverksamheten, digital utskriftshantering samt administrativt stöd till den brottsförebyggande verksamheten och utredningsverksamheten. En av våra medarbetare har tjänstledigt under sex månader för att prova annan tjänst, därför har vi behov av att rekrytera en ny medarbetare.

Publiceringsdatum
2013-02-15

Arbetsuppgifter
• administrativ beredning och handläggning av kriminal- och trafikärenden
• utskrifter av inspelade förhör
• arkivarbete
• vid behov handläggning av beslagsärenden
• vid behov arbete i receptionen med hittegods- och tillståndsärenden, diarieföring samt anmälningsupptagning

Din bakgrund - kunskapskrav
Du har:
• gymnasieexamen eller motsvarande
• mycket god datavana
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• goda kunskaper i engelska
• B- körkort

meriterande är
• ytterligare språkkunskaper
• erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning

Vår syn på dig - egenskaper och förhållningssätt
• Du har god social kompetens är kommunikativ och har hög integritet, du är utåtriktad och har förmåga att skapa och bevara goda sociala relationer
• Du tar ansvar och kan arbeta självständigt, med hög kvalité.
• Du är serviceinriktad och din förmåga att samarbeta och samverka är god.
• Du är kvalitetsmedveten, strukturerad och noggrann och klarar av att hantera ett högt arbetstempo och stressiga situationer.

Övrig information
Polismyndigheten erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.

Övrigt: Anställningen inleds med sex månaders provanställning som planeras övergå till en tillsvidareanställning under förutsättning att ordinarie befattningshavare inte återgår i tjänst.

Arbetstidsförläggning: Funktionen omfattas av myndighetens flextidsavtal.

Lön: Individuell lönesättning

Datum: Enligt överenskommelse

Stationeringsort: Ljusdal

Säkerhetsklassning: Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning.

Ansökan, innehållande personligt brev, CV och referenter, samt märkt med diarienummer A713-897/13, för funktion som administratör Serviceenheten skall ha inkommit till Polismyndigheten i Gävleborgs län, HR-enheten, Box 625, 801 26 Gävle eller via e-post till polismyndigheten.gavleborg@polisen.se senast den 22 februari 2013.

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-02-22
Ange följande referens när du ansöker: A713-897/13
Ansökan kan skickas till e-postadress: polismyndigheten.gavleborg@polisen.se

Kontakt
Maud Flink, Chef Serviceenheten 114 14

Facklig kontakt
Lena Bogren, OFR/S 114 14
Lennart Proos, OFR/P 114 14

Företag
POLISMYNDIGHETEN I GÄVLEBORGS LÄN

Adress
POLISMYNDIGHETEN I GÄVLEBORGS LÄN
Box 625
80126 GÄVLE

Kontorsadress
S:a Centralgatan 1

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 114 14
E-postadress: polismyndigheten.gavleborg@polisen.se

Jobbnummer
1468855

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten i Gävleborgs län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten i Gävleborgs län: