Administratör registerkontroll
Quest Consulting Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Quest Consulting Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Åt vår kund söker vi en Administratör Registerkontroll
Kunden är tillsynsmyndighet för säkerhetsskyddet inom elförsörjningen och dammanläggningar och ansvarar för inplacering i säkerhetsklass och hantering av registerkontroller för hela sektorn. Tillsynsenheten är indelad i två team - ett för tillsynsarbete och ett för registerkontrollshandläggning. Den aktuella tjänsten är placerad inom teamet för registerkontrollshandläggning. Uppdraget kräver högt säkerhetsmedvetande och noggrannhet.
Uppdragsbeskrivning samt arbetsuppgifter
Kunden ansöker om registerkontroll hos Säkerhetspolisen åt enskilda verksamhetsutövare inom elförsörjningen och dammanläggningar, med undantag för kärnteknisk verksamhet. I tjänsten som säkerhetsskyddsadministratör ingår du i registerkontrollfunktionen som idag leds av en teamledare. Funktionen har precis genomgått ett större förändringsarbete där kompetens, kvalitet och rättssäkerhet varit i fokus. Du kommer att få möjligheten att utvecklas inom säkerhetsområdet och arbeta nära kunniga kollegor med olika specialistkompetenser.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
• ta emot, diarieföra och handlägga ansökan om registerkontroll
• Handlägga underlag för säkerhetsskyddsavtal för de verksamhetsutövare som Svenska kraftnät är tillsynsmyndighet för
• Dialog med verksamhetsutövare och Säkerhetspolisen i frågor gällande registerkontroll och säkerhetsskyddsavtal
• Bidra till att vidareutveckla funktionens arbetssätt
• Övriga administrativa arbetsuppgifter inom enheten kan förekomma
Publiceringsdatum2023-12-08UtbildningsbakgrundEftergymnasial utbildning inom säkerhet och/eller informationssäkerhet, alternativt (2 års) arbetslivserfarenhet inom säkerhet/informationssäkerhet.
Erfarenhet och kompetenskrav:
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av administrativt arbete inom statlig myndighet eller offentlig förvaltning under senaste 10 åren
En god förmåga att hantera digitala system.
En mycket god förmåga att kommunicera och uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
Meriterande:
Erfarenhet av handläggning av registerkontroller och/eller säkerhetsskyddsavtal
Erfarenhet av arbete med säkerhetsskydd
Erfarenhet av att hantera stora datamängder och kunna identifiera viktiga detaljer i dessa
Dina personliga egenskaperStrukturerad och noggrann med högt säkerhetsmedvetande
God samarbetsförmåga och initiativförmåga
Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
Arbetar självständigt, målinriktat och är rak i din kommunikation
Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Om företagetQuest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.
Ersättning Månadslön - Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Quest Consulting Sverige AB (org.nr 556945-6659),
https://quest.se/ Jobbnummer 8317700
Observera att sista ansökningsdag har passerat.