Administratör (personal- och löneadm)

Statens institutionsstyrelse, SiS LVM-hem Lunden i Lund / Administratörsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens institutionsstyrelse, SiS LVM-hem Lunden i Lund i Lund, Höör eller i hela Sverige

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som bedriver vård, utredning och behandling av ungdomar med allvarliga sociala problem samt vuxna med missbruk. Vården bedrivs vid särskilda ungdomshem och LVM-hem över hela landet.
Huvudkontoret ligger på Lindhagensgatan, Hornsberg i Stockholm.

SiS LVM-hem Lunden arbetar med omhändertagande enligt lagen om vård av missbrukare, LVM. Vår målgrupp är kvinnor/män med ett komplext missbruk i kombination med annan psykiatrisk problematik-samsjuklighet.
SiS LVM-hem Lunden har totalt 48 platser och består av fyra avdelningar varav tre är belägna i Lund och den fjärde i Höör.

Publiceringsdatum
2016-09-28

Arbetsuppgifter
Som administratör är du rådgivande och stödjande till verksamhetens chefer i personaladministrativa frågor. Det handlar om stöd vid rekrytering, frågor om arbetsmiljö, tolkning av lagar och avtal, översyn av lön, kompetensutveckling mm.

Du arbetar övergripande på hela institutionen med personal- och verksamhetsfrågor. Du bevakar och samordnar rehabiliteringsarbetet på institutionen i samråd med respektive avdelningsföreståndare.

Du kommer att arbeta med rekryteringar och anställningsfrågor genom att medverka vid utformning av annonser. Du deltar i kvalitetsarbete på institutionen, administrerar och handlägger olika uppdrag för personalbeslut, statistik samt medverkar vid utformning av policydokument inom området.

Du skriver anställningsbevis i WinLas, bevakar LAS dagar. Inrapporterar övertid, arbetstid för timanställda, ledigheter mm i Besched.

I arbetsuppgifterna ingår även diarieföring och arkivering av handlingar.

Arbetet förutsätter god förmåga att sätta sig in i komplexa frågeställningar, tillämpa gällande regelverk och kunna anpassa sig till nya riktlinjer och IT-system.
Det finns möjlighet till råd och stöd genom nätverk och personalfunktioner inom myndigheten.

Kvalifikationer
Adekvat utbildning inom personalområdet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom området och du är väl bevandrad i frågor som rör arbetsrätt, arbetsmiljö, omställning, lön och ledigheter.

Önskvärt är erfarenhet av tillämpning av lagar och avtal inom det statliga området. Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift och du är beredd att arbeta med en mängd varierande arbetsuppgifter och lösa såväl små som stora uppgifter på ett situationsanpassat och flexibelt sätt.

Som person är du självgående, lösningsinriktad och besitter god förmåga att prioritera, planera och organisera ditt arbete och du har lätt för att skapa förtroendefulla relationer. Du kan arbeta enskilt likväl som i grupp och du är en positiv och engagerad medarbetare som skapar nya möjligheter tillsammans med dina kollegor. Du är strukturerad, noggrann och tycker om ordning och reda.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Meriterande för tjänsten är erfarenhet av IT-systemen, BeSched, WinLas, Primula (Palasso), Agresso och Proceedo.

ÖVRIGT
Vid anställning kommer utdrag ur misstanke- och belastningsregistret att begäras av Polismyndigheten.
Av administrativa skäl kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar via mejl eller vanlig post. Vi hänvisar till vårt rekryteringsförfarande för att kunna hantera ansökningarna på ett snabbt och säkert sätt.

Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse Vi tillämpar provanställning .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-21
Ange följande referens när du ansöker: 2.9.1-3226-2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Catharina Eng, Personalhandläggare 010-453 3012
Rickard Amylon, Institutionschef 010-453 3001

Facklig kontakt
Birgitta Severinsson, Saco 010-453 3042
Helen Eriksson, OFR 010-453 3061
Rolf Lindqvist, SEKO 010-453 5785

Företag
Statens institutionsstyrelse, SiS LVM-hem Lunden i Lund

Adress
Statens institutionsstyrelse, SiS LVM-hem Lunden i Lund
S:t Lars väg, Byggnad 91
22270 Lund

Kontorsadress
22270 Lund

Jobbnummer
3072879

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens institutionsstyrelse, SiS LVM-hem Lunden i Lund

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens institutionsstyrelse, SiS LVM-hem Lunden i Lund: