Administratör med placering i Skellefteå
Polismyndigheten, Polisregion Nord / Administratörsjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Vindeln eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Nord i Skellefteå,
Piteå,
Älvsbyn,
Luleå,
Umeå eller i
hela Sverige Från den 1 januari 2015 består den nya polismyndigheten av sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Region Nord har drygt 2000 anställda. Regionen består av fyra polisområden, två regionala enheter, en underrättelsesektion samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.
Vi söker nu en administratör med placering i Skellefteå.
Publiceringsdatum2018-06-28ArbetsuppgifterSom administratör kommer du att arbeta i gruppen Stöd/service. Gruppen uppgift är att internt ge stöd till verksamheten och externt ge service till medborgarna.
Den huvudsakliga arbetsuppgiften är kontorsvaktmästare. Arbetet kommer att bestå i att sköta beställningar av varor, polisiär utrustning och It utrustning. I arbetet ingår fakturahantering som kontroll och leverans attestering.
I övrigt kan andra arbetsuppgifter förekomma. Det kan t ex vara gränskontrollverksamhet, hantering av beslag, receptionsarbete med pass och id-kortshandläggning mm. I det fall passhantering blir aktuellt tillkommer en fem dagars grundutbildning och praktik. Godkänt resultat är ett krav.
Arbetstiden är företrädesvis dagtid måndag - fredag men du ska vid verksamhetsbehov kunna arbeta vid andra tidpunkter såsom kväll, helg och storhelg. Placeringsort Skellefteå.
Belastningen kan vara ojämn och stundtals hög vilket ställer krav på flexibilitet och prioriteringsförmåga med bibehållen kvalitet och noggrannhet.
Kvalifikationer• Du har avslutad gymnasieutbildning och minst ett par års serviceinriktad arbetslivserfarenhet.
• Du har erfarenhet av reception eller administrativt arbete vid en statlig myndighet.
• Du har god förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska i både tal och skrift.
• För att trivas med jobbet behöver du ha god datorvana.
• Körkort
Personliga egenskaper
Som administratör i receptionen är du polisens ansikte utåt vilket ställer krav på engagemang, tillgänglighet och effektivitet. Du klarar av att arbeta i ett både högt och lugnt arbetstempo utan att detta påverkar noggrannhet eller kundbemötande. Du har ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt med en god samarbetsförmåga. Då arbetet är utåtriktat och med daglig kontakt med människor fäster vi stor vikt vid din sociala kompetens. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och förmågor.
Meriterande
• Språkkunskaper utöver svenska och engelska är meriterande.
• Kunskaper i Polisens resehandlingssystem är meriterande.
• Kunskaper i Polisens övriga system är meriterande.
Då vi strävar efter ökad mångfald inom myndigheten ser vi gärna sökande med utländsk bakgrund. Du har erfarenhet av reception eller administrativt arbete vid en statlig myndighet.
ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll och säkerhetsintervju enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt. Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på
www.polisen.se/personuppgifter/rattigheterHar du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan via papperspost till Polismyndigheten.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Arbetstiden är företrädesvis dagtid måndag - fredag men du ska vid verksamhetsbehov kunna arbeta vid andra tidpunkter såsom kväll, helg och storhelg. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-07-12
Ange följande referens när du ansöker: C20603/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktUlf Wikner 010-56 826 33
Sandra Pärsdotter
FöretagPolismyndigheten, Polisregion Nord
AdressPolismyndigheten, Polisregion Nord
Box 463
90109 90109
KontorsadressRidvägen 10 90109 Umeå
Jobbnummer 4227209
Observera att sista ansökningsdag har passerat.