Administratör med inriktning inköp och upphandling, avdelning fu
Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Partille,
Göteborg,
Lerum,
Mölndal,
Härryda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen i Partille Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Publiceringsdatum2021-11-04ArbetsuppgifterVi utökar nu vår arbetsgrupp med ytterligare en administratör och söker dig som vill vara med och utveckla gruppen inom området inköp och upphandling med målsättningen att öka vår service gentemot avdelningens behov.
Som administratör är du organisatoriskt placerad under avdelning funktionsstöd och kommer att bilda ett team med övriga administratörer. Vi värdesätter ett gott samarbete i gruppen och tillsammans står ni för ett kvalitativt administrativt stöd för enhetscheferna inom funktionsstöd.
Aktuell tjänst kommer till stor del att vara inriktad mot inköp och upphandling då vårt mål är att minska ner på antalet beställare ute på enheterna och sambeställa mer, för att på så sätt arbeta mer kostnadseffektivt. Som administratör kommer du bland annat att arbeta med inköp, beställningar, direktupphandlingar vid behov men även fakturagranskning, extern/intern debitering samt uppföljning och kontroll av kostnader på köpta platser inom avdelningen. Ni arbetar brett med alla förekommande arbetsuppgifter samtidigt som alla har varsina ansvarsområden. Systemen vi arbetar i är Visma och Proceedo.
Vi erbjuder dig ett varierat och självständigt arbete där du med din specialistkompetens har chans att bidra till att utveckla våra processer som gör oss mer effektiva.
KvalifikationerFör den här tjänsten krävs det att du har gymnasiekompetens, gärna inom ekonomi eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget. För att lyckas i rollen har du via utbildning och/eller erfarenhet skaffat dig gedigen kunskap inom området inköp och upphandling med tillhörande lagstiftning.
Vi letar efter dig som är lugn och tillmötesgående i ditt bemötande samt har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du tar ansvar och strukturerar ditt arbete på ett självständigt och effektivt sätt samtidigt som du är duktig på att arbeta ihop med andra där du lyssnar, kommunicerar och löser problem på ett konstruktivt sätt. Som person är du utåtriktad i yrkesmässiga sammanhang och det faller sig naturligt att skapa och underhålla kontakter i arbetet.
Varmt välkommen till avdelning funktionsstöd!
ÖVRIGT
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPartille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "320/21".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Partille kommun (org.nr 212000-1272)
Arbetsplats Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen
Kontakt Enhetschef
Sara Johansson
031-792 16 73 Jobbnummer 6094100
Observera att sista ansökningsdag har passerat.