Administratör med inriktning arkivhandläggning

Linköpings kommun / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Norrköping, Sundbyberg eller i hela Sverige

Om Social- och omsorgsförvaltningen
Tjänsten är placerad inom Social-och omsorgsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Förvaltningen bedriver myndighetsutövning samt utreder, planerar och upphandlar vård och omsorg. Vi säkerställer att alla invånare får det stöd som de har rätt till.


Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss!

Publiceringsdatum
2023-03-07

Arbetsuppgifter
I rollen som administratör med inriktning arkivhandläggning förväntas du hålla en god ordning i förvaltningens arkiv enligt gällande arkivbestämmelser. Du kommer att ansvara för att lämna ut och ta emot akter från förvaltningen, gallra i fysiska akter och arbeta i vårt ärendehanteringssystem Treserva, Life care och W3D3. I arbetsuppgifterna ingår också att paketera och leverera akter enligt plan till stadsarkivet för slutförvaring. Du kommer även svara på förfrågningar från både medborgare och myndigheter via mail och telefon samt lämna ut underlag. Andra förekommande arbetsuppgifter är exempelvis posthantering.

Vidare kommer du utgöra ett internt stöd till social- och omsorgsförvaltningen administration där ett arbete pågår att utveckla effektiva och ändamålsenliga arbetsprocesser. I rollen kommer du få vara med på resan mot ett mer digitaliserat arbetssätt och arbeta med att utveckla arbetet kring e-arkiv.

Din arbetsplats
Social- och omsorgsförvaltningen består av avdelningarna Barn och unga, Vuxna, Äldre samt Staben. Social- och omsorgsförvaltningens administration tillhör Staben. Administrationen består av ca 50 medarbetare som som är uppdelade inom två ansvarsområden Kärnprocesser och Stödprocesser.

Vi söker nu en administratör som ingår i enheten för Stödprocesser som är ca 25 medarbetare. Inom Stödprocesser arbetar vi mot tre nämnder, social-och omsorgsnämnden, äldrenämnden och arbetsmarknadsnämnden. Arkivet bemannas av två medarbetare, samverkan med övriga administratörer inom enheten sker dagligen.

Du som söker
Vi söker dig med lägst gymnasieexamen och har du också en eftergymnasial utbildning inom exempelvis arkivvetenskap eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, ser vi det som meriterande. Du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat som arkivhandläggare, registrator, administratör eller motsvarande roll. Vi ser det som meriterande om du har arbetat inom myndighet och gärna inom social-och omsorgssektorn. Vidare ser vi det som meriterande om du tidigare arbetat med informationshanteringsplaner och dokument- och ärendehanteringssystemen samt har erfarenhet och kunskaper inom e-arkiv. Vi ser också att du har kunskap gällande lagstiftning inom offentlighet och sekretess och meriterande är om du har kunskap gällande lagstiftning inom SOL och LSS samt erfarenhet av ärendehandläggning inom socialtjänst.

För rollen krävs det att du har goda datakunskaper samt mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i svenska språket, då arbetet innebär mycket dokumentation och kommunikation med interna och externa.

Vi söker dig som är självgående i ditt arbete och kan strukturera och ta ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du kan se till verksamheten och helheten. Du behöver vara noggrann och förstå vikten av att kvalitetstänk. Då vi är en stödfunktion är en förutsättning för rollen att du har god samarbetsförmåga och att du har intresse, vilja och förmåga att ge service till medborgare och medarbetare genom att vara lyhörd och lyssna till deras olika behov. Arbetsplatsen genomgår en förändring till att bli mer digitaliserade så du behöver kunna se möjligheter i förändring och ha lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter.

Övrig information
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 10878

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Linköpings kommun (org.nr 212000-0449), http://www.linkoping.se/

Kontakt
Akademikerförbundet SSR
Per Magnusson
per.o.magnusson@linkoping.se
013-20 56 39

Jobbnummer
7521239

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings kommun: