Administratör inom socialtjänstområdet

Inspektionen för vård och omsorg / Administratörsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inspektionen för vård och omsorg i Jönköping, Göteborg, Örebro, Malmö, Stockholm eller i hela Sverige

Inspektionen för vård och omsorg (IVO), avdelning Sydöst i Jönköping, söker administratör inom socialtjänstområdet för att handlägga ärenden.

IVO ansvarar för tillsynen av bland annat somatisk specialistsjukvård, primärvård, psykiatri, äldre- och hemsjukvård, funktionshinder och individ och familjeomsorg. Avdelning sydöst har Jönköpings, Östergötlands samt Kalmar län som sitt tillsynsområde.

IVO - Inspektionen för vård och omsorg

IVO:s uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för omsorg samt hälso- och sjukvård i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna. IVO har omkring 650 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala avdelningskontor runt om i landet och tre myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm. IVO bildades 2013 och lyder under Socialdepartementet.

Rollen som administratör

Som administratör inom socialtjänstområdet kommer du att handlägga ärenden som kommunerna rapporterar in till myndigheten att de inte har verkställt, bland annat bistånd/insats enligt SoL och LSS. När det gäller tillsyn av ej verkställda beslut ansvarar avdelning Sydöst i Jönköping för att ta hand om hela landets inrapportering.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att registrera och skanna inkommande pappersrapporter samt skapa ärende i vårt dokument- och ärendehanteringssystem utifrån inskannade rapporter. I dina arbetsuppgifter ingår det att självständigt bevaka och avsluta rapporter, upprätta fakturaunderlag utifrån inkommande domar. I uppgifterna ingår även att ansvara för att ta hand om de frågor som kommer via nätet, till exempel var kommunernas ärenden befinner sig i processen och du kommer vara kommunerna behjälplig i samband med tekniska problem vid inrapportering - både via telefon och via mail.

Vi söker dig som har

• Relevant utbildning för tjänsten
• God kunskap om lagstiftning, SoL och LSS
• Aktuell erfarenhet av att handlägga ärenden administrativt inom socialtjänstområdet
• Goda kunskaper i svenska språket muntligt såväl som skriftligt samt förmåga att kommunicera på ett tydligt och förtroendegivande sätt.
• Erfarenhet av diarieföring i moderna dokument- och ärendehanteringssystem
• Mycket god IT och datavana samt van användare av Outlook samt Office-paketet.

Som person är du serviceinriktad, noggrann, effektiv och har god förmåga att strukturera ditt arbete. Du arbetar självständigt, men tycker om att vara en del av en arbetsgrupp och har god samarbetsförmåga. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift samt har ett trevligt bemötande.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vad kan IVO erbjuda dig?

Vi erbjuder en spännande kunskapsorganisation med en stimulerande arbetsmiljö och goda utvecklingsmöjligheter och vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.

Anställningen är tidsbegränsad med start omgående och tom 31 december 2018 med möjlighet till förlängning. Tjänsten avser heltid med placering i Jönköping.

Hur du ansöker

Märk din ansökan med dnr. 2.6.1-42436/2017. Sista ansökningsdag är den 8 januari 2018.

Bifoga personligt brev och CV.

Betyg och eventuella handlingar tas med vid en eventuell intervju.

För frågor om tjänsterna vänligen kontakta enhetschef Lena Carp, 010-788 5519. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-specialist Åsa Dunér, 010-788 5559.

Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar.

Fackliga kontaktpersoner är Lena Olsson, SACO, 010-788 55 31, Mats Vendelius, Vårdförbundet, 010-788 55 10 och Maria Carneland Fackförbundet ST, 010-788 5406.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2017-12-18

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Inspektionen för vård och omsorg

Adress
Inspektionen för vård och omsorg
SOLNAVÄGEN 4
11365 Stockholm

Kontorsadress
SOLNAVÄGEN 4

Jobbnummer
3861379

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inspektionen för vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inspektionen för vård och omsorg: