Administratör inom Logistik

Edge Of Talent AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2025-12-01


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Edge Of Talent AB i Stockholm, Solna, Danderyd, Huddinge, Sollentuna eller i hela Sverige

Vi söker nu en erfaren och noggrann administratör till ett längre konsultuppdrag hos en offentlig aktör inom samhällsviktig infrastruktur. Du kommer att stötta en logistikgrupp med bred administration, orderhantering samt ekonomiska flöden. Uppdraget passar dig som trivs i en händelserik miljö, är serviceinriktad och har hög systemvana.Din roll
Som administratör inom logistik blir du en viktig del av teamet och ansvarar för att säkerställa att lager- och orderflöden fungerar smidigt. Rollen är både administrativ och operativ, med inslag av kundkontakt och stöd till interna funktioner. Uppdraget innebär att arbeta nära lagerpersonal, förvaltare och interna beställare.
Ditt ansvar
I uppdraget ingår bland annat att:

Hantera order in och ut i logistikflödet.


Genomföra ekonomiska transaktioner, fakturering och lagerförflyttningar i Agresso eller liknande system.


Ta emot leveranser, besökare och se till att de kommer rätt.


Vid behov ta emot förvaltare och stötta med frågor kring reservdelar och material.


Stötta vid årlig inventering - både digitalt och fysiskt.


Utföra löpande administrativa arbetsuppgifter såsom beställning av kontorsmaterial.


Bidra till ordning, struktur och smidiga rutiner i lageradministrationen.


Uppdraget kräver egen mobiltelefon. Dator tillhandahålls på plats av kund.
Kvalifikationer (Obligatoriska krav)
För att vara aktuell för uppdraget måste du uppfylla samtliga krav nedan:

Minst 5 års erfarenhet av administrativt arbete, t.ex. som administratör, koordinator eller ekonomiassistent.


Minst 5 års erfarenhet av Office-paketet (Word, Excel, PowerPoint, OneNote), inklusive vana vid pivottabeller och diagram i Excel.


Minst 3 års erfarenhet av att ta fram och vidmakthålla avtal.


Minst 3 års erfarenhet av Agresso eller liknande ekonomisystem.

Meriterande erfarenheter
Följande erfarenheter ger extra poäng:

Truckkort


YH-utbildning eller motsvarande utbildning inom administration eller ekonomi

Placering
Uppdraget utförs på kundens lagerenhet i södra Stockholm (exakt adress anges vid intervjusteg). Arbete sker huvudsakligen på plats.
Tidplan och omfattning
Start: 23 februari 2026


Slut: 26 februari 2027


Omfattning: 39 timmar per vecka


Förlängningsoption: Möjlighet till förlängning upp till 1 år


Efter 12 månader erbjuds kandidaten möjlighet till fast anställning hos oss.
Varför ska du söka?
Detta är en unik chans att kliva in i en stabil och viktig organisation där du får en bred och engagerande roll. Om du vill arbeta nära verksamheten, utvecklas inom logistikadministration och vara del av ett stöttande team - då är detta uppdraget för dig. Vi ser fram emot din ansökan och att få välkomna dig till vårt konsultteam!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2026-05-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Edge of Talent AB (org.nr 556997-1871)

Arbetsplats
Edge of Talent

Kontakt
Elnaz Tajahmadi
elnaz.tajahmadi@edgeoftalent.com

Jobbnummer
9623340

Prenumerera på jobb från Edge Of Talent AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Edge Of Talent AB: