Administratör inom krav och bidrag
Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Orust eller i
hela Sverige Intraservice är Göteborgs Stads interna serviceorganisation. Vår uppgift är att göra det enklare att arbeta i Göteborgs Stads olika verksamheter. Vi levererar tjänster till stadens förvaltningar och bolag, vilket bland annat innebär att utveckla och tillhandhålla gemensamma arbetssätt, verktyg, IT-stöd och mallar. Våra verksamhetsområden är HR, ekonomi och operativt inköp, IT, kommunikation, ledning och styrning, servicecenter, vård och omsorg, utbildning, kultur och fritid.
Vi är cirka 650 anställda, och är inne på en spännande resa med nya uppdrag och ansvarsområden, vilket gör att vi behöver fler kompetenta och engagerade kollegor.
Läs mer om oss på
http://www.goteborg.se/intraservice Publiceringsdatum2020-04-28ArbetsuppgifterVi är Göteborg! Nu behöver vi dig som är driven, engagerad och som gillar service! Vi söker dig som vill vara med och bidra till en fortsatt utveckling av service och stöd kring stadens tjänster. Du blir ett av våra serviceansikten utåt på denna administrativa tjänst som är placerad på enheten Ekonomi med inriktning mot verksamheten krav och bidrag.
Enheten ekonomi hanterar inkommande och utgående fakturor för de kunder (förvaltningar/bolag) som är anslutna till tjänsten samt ärenden inom socialt inkasso, krav & bidrag och redovisningsuppdrag. Våra kollegor och samarbetspartners är stadens chefer, ekonomer, administratörer, leverantörer samt invånarna i Göteborg. Målet är att ge och uppfattas som ett professionellt stöd inom ekonomitjänsterna. På enheten arbetar idag ca 20 personer.
Enheten för krav och bidrag är en servicefunktion för samtliga stadsdelsförvaltningars socialkontor som arbetar med att administrera vårdavgifter, förmedla bidrag och stoppa underhållsstöd rörande samhällsplacerade barn under 18 år. Vårt uppdrag inkluderar också att utreda föräldrarnas ekonomi och göra bedömningar om de klarar att betala vårdavgift. Månadsvis debitering i IT-stöd såsom Treserva och Agresso/Unit4 Business ingår.
I arbetsuppgifterna ingår också rådgivning kring exempelvis vårdavgifter, att identifiera problem och bedöma vilka åtgärder som behövs samt informationshämtning och samverka med andra aktörer som exempelvis stadsdelar i Göteborgs stad, Försäkringskassan, Kronofogden och Skatteverket. Arbetet sker stundtals i nära samarbete och dialog med socialsekreterare. I tjänsten ingår även att ha direkt kontakt med föräldrar till placerade barn per telefon eller mejl. För att säkerställa att processen är lagenlig krävs att man håller sig à jour med de förändringar som sker inom den lagstiftning som reglerar verksamheten.
KvalifikationerDu har gymnasieutbildning inom ekonomi eller administration och gärna någon form av påbyggnadsutbildning i form av yrkeshögskola eller andra högre studier. Studier riktade mot social verksamhet är meriterande likaså kompetens inom socialtjänstlagen.
Vi vill att du har dokumenterad erfarenhet från administrativt arbete och då specifikt av handläggning, avgiftsberäkning, journalföring och telefonkontakt med kunder.
Det är dessutom meriterande om du har:
• erfarenhet från ett socialkontor inom Göteborgs stad eller annan kommun.
• arbetat med och har god kunskap om verksamhetsstöd Treserva samt ekonomisystemet Agresso/Unit4 Business
Vi söker dig som är noggrann, trygg och stabil samt själv tar ansvar och kan organisera och prioritera ditt arbete, så att det blir utfört i rätt tid och med rätt kvalitet. Du tar initiativ när det behövs och samarbetar lyhört med kollegor i gruppen, inom den egna förvaltningen och med våra kollegor i staden. Du har lätt för att uttrycka dig väl och möter människor såväl via telefon som via skriftliga ärenden på ett självklart och naturligt sätt. Du är en person som ser möjligheter i utveckling och förändring. För att du ska trivas hos oss måste du gilla snabba tempoväxlingar, ha ett flexibelt arbetssätt och ta ansvar för enhetens uppdrag. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt:
vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.
På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner. Sedan flera år tillbaka är Intraservice är en miljödiplomerad arbetsplats.
Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tjänsten är ett vikariat för föräldraledighet med tillträde 2020-08-01 eller enligt överenskommelse. , upphör: 2021-08-31 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-05-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGöteborgs kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A950848".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Intraservice
Jobbnummer 5206185
Observera att sista ansökningsdag har passerat.