Administratör, ID-kontroll, Solna

Skatteverket / Juristjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla juristjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att vara administrativa. Du kommer att arbeta med post- och brevhantering. Du kommer att  "städa" i vårt ärenderegister. Du kommer också att arbeta med att skicka ut spärrbrev, kopiera och föra över persondata från våra register, posta och skicka för diarieföring.

Sektionen arbetar med kvalificerade utredningar av identitet och identitetshandlingar vid ansökningar om id-kort. Sektionen är också materiellt stöd till servicekontor som hanterar id-kort och har en jourlinje avsedd för materiella frågor. I sektionens uppdrag ingår även att regelbundet genomföra kvalitetskontroller av id-kortsärenden handlagda på servicekontor i hela landet. ID-kontrollen består av ca 20 anställda och är en s.k. rikskoncentration och finns bara i Solna.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har treårig gymnasieutbildning med godkända betyg i svenska, engelska och matematik
• har goda kunskaper i Word och Excel 
• är noggrann och metodisk
• är snabb
• är stresstålig
• är ansvarstagande
• har ett bra bemötande och servicekänsla.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter i olika register/databaser

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, förmågor och engagemang.

Tjänsten är en visstidsanställning, från 1 september till 31 december 2016.

Vi har avsatt vecka 29 (18 - 22/7) för intervjuer. Vi kommer endast att kalla de kandidater som går vidare till intervju denna vecka.

Välkommen med din ansökan till oss!

Från ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.

Om du har frågor kontakta:

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-06-20

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kerstin Lind, sektionschef 010-572 96 05 kerstin.m.lind@skatteverket.se
Carlos Saavedra Nilsson, facklig kontaktperson Saco 010-574 46 88
Sangar Maolod, facklig kontaktperson ST 010-574 59 72
Annsofi Eriksson Lehman, HR-konsult 010-574 72 93 annsofi.eriksson.lehman@skatteverket.se

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Skatteverket Personalenheten 171 94 SOLNA
17194 Solna

Kontorsadress
Skatteverket Personalenheten 171 94 SOLNA

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2913534

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: