Administratör/Handläggare

Arjeplogs Kommun / Administratörsjobb / Arjeplog
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Arjeplog, Sorsele, Arvidsjaur, Malå, Jokkmokk eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arjeplogs Kommun i Arjeplog

Arjeplog Sveriges största fjällnära skärgård.

Bara tre timmar från Stockholm beläget vid Hornavan i Lappland ligger Arjeplog, en kommun med cirka 2 900 invånare. Här lever vi ett praktiskt enkelt liv med närhet till jobb, service och affärer. Vår förskola och skola håller hög klass och en vild natur med 8 727 sjöar erbjuder ett friluftsliv som aldrig är mer än några få steg bort. Kommunen har en internationell prägel, en välkomnande befolkning och ljus från snö, midnattssol och norrsken. Som arbetsgivare erbjuder kommunen dig, förutom trevligt arbetslag, kostnadsfri tillgång till sim- och motionshall samt en timmes friskvård per vecka på arbetstid. Arjeplog/Àrjepluovve är en samisk förvaltningskommun. Därför välkomnar vi sökande med kunskaper i samiska språket och kulturen.
Läs mer på vår hemsida: www.arjeplog.se

Biståndsenheten söker en administratör/handläggare inom barn och unga.

Publiceringsdatum
2016-12-02

Dina arbetsuppgifter
Biståndsenheten arbetar med att ge stöd och omsorg till barn, familjer, unga och vuxna som bor eller befinner sig i Arjeplog. På biståndsenheten arbetar 3 socialsekreterare med barn och unga och nu letar vi efter dig med stort engagemang som kan leverera praktiskt och administrativt stöd av högsta kvalité.

Genom att avlasta och agera högra hand till våra socialsekreterare blir du en central och viktig del i vårt arbetslag.

Verksamhetens behov styr tjänstens innehåll, men fokus ligger på att avlasta socialsekreterarna i deras dagliga arbete, med praktiska och administrativa göromål, för att möjliggöra att de kan spendera mer tid med sina klienter. Exempel på arbetsuppgifter är att följa upp ärenden i Treserva, göra bokningar, skicka kallelser, begära in handlingar, arkivera handlingar m.m.

Kvalifikationer
För att trivas och klara av arbetsuppgifterna behöver du vara strukturerad och självgående. Du är serviceinriktad och har god förmåga att prioritera och hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt. Tjänsten innebär ett nära samarbete med våra socialsekreterare, vilket förutsätter en god samarbetsförmåga. Då arbetsuppgifterna kan variera utifrån verksamhetens behov ser vi att du är flexibel och prestigelös som person och har en lösningsorienterad inställning.

Din kompetens

• Gymnasieutbildning med inriktning administration, ekonomi eller motsvarande
• Gedigen erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom myndighet i offentlig sektor
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• Hög IT-kunskap och goda kunskaper i Office-paketet
• Erfarenhet av systemet Treserva
• Kunskaper inom förvaltningsrätt, socialtjänstlagen samt sekretessfrågor är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information
Tjänsten är heltid projektanställning under 2017.

Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Projektanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-14
Ange följande referens när du ansöker: 311/2016.6
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Enhetschef Josefin Bäcklund 0961 14 228

Företag
Arjeplogs kommun

Adress
Arjeplogs kommun
Storgatan 20
93881 ARJEPLOG

Kontorsadress
Storgatan 20

Jobbnummer
3191907

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arjeplogs Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arjeplogs Kommun: