Administratör, Funktionshinder

Ale kommun, Funktionshinder / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Ale
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Ale, Alingsås, Vårgårda, Lilla Edet, Essunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ale kommun, Funktionshinder i Ale

Ale kommun med 30 000 invånare ligger strax norr om Göteborg och har den största befolkningsökningen i regionen. Ale växer med 300 bostäder per år.

Vi är 2 000 anställda som ska ge Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du bli en av oss?


Publiceringsdatum
2017-12-12

Arbetsuppgifter
Uppdraget utgår från beslut om personlig assistans från både Försäkringskassan och kommun. Vi vill ge våra brukare ett värdigt liv med respekt för personlig integritet och med möjlighet att upprätthålla sitt självbestämmande. Vi värderar insatser av god kvalitet, ett gott bemötande och en individanpassad omsorg där brukaren upplever trygghet, välbefinnande och meningsfullhet.
Personlig assistans är inne i en spännande utveckling där du skulle bli en viktig del.
Då verksamheten innefattar flera verksamheter är en grundläggande del i arbetet struktur, stresstålighet och planering. Uppdragets syfte är att säkerställa arbetet med att möta den enskildes behov av vård och omsorg samt att ge förutsättningar för en god planerad verksamhet. Även om ditt arbete till största delen är självständigt ingår du i ett stort arbetslag med enhetschefer, pedagoger och ytterligare en administratör.

För att lyckas i arbetet är det viktigt att du är strukturerad och kan arbeta självständigt. Det krävs att du är flexibel, lösningsorienterad, tycker om att planera ditt arbete och är noggrann. Du är bra på bemötande och har en servicekänsla. Kommunikation är självklart för dig då du skall samverka med många medarbetare och verksamheter. Vi ser också att du är trygg i dig själv, flexibel och prestigelös i ditt arbete.

Som administratör arbetar du utifrån aktuella beslut. Arbetet kräver flexibilitet då det kan komma snabba ändringar som behöver prioriteras. Dina arbetsuppgifter innebär att administrera underlag till försäkringskassan utifrån aktuella underlag, underlag från privata utförare samt viss fakturahantering. Inom en snar framtid är planeringen att du skall ansvara för ett nytt datasystem för att underlätta administration mellan användare, assistenter, anordnare och myndigheter. Verksamhetens scheman planeras i Time Care, vilket kräver en mycket god datavana och dokumenterad kännedom i aktuella system.
För att lyckas och trivas i rollen är det av stor vikt att du är noggrann, flexibel, uppskattar att ha mycket omkring dig och du har ett ekonomiskt tänk runt ditt arbete. Du behöver vara stresstålig och följa deadlines.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en logistik och strategisk förmåga och som är duktig på att fördela arbetsuppgifter och leda grupper. För uppdraget krävs därför att du har en pedagogisk förmåga samt en god förmåga till problemlösning. Du bör ha en social kompetens och trivas bra med att arbeta med människor både i personliga möten och per telefon. Arbetet innebär stundtals ett högt tempo och samarbete med olika funktioner vilket kräver ett gott bemötande, viss flexibilitet och en god förmåga att göra prioriteringar i ditt dagliga arbete.
Vi söker dig som har en lämplig utbildning för tjänsten. Vi ser att du har kunskap av arbete inom området och kännedom om personlig assistans. Vi ser att du har erfarenhet av att arbeta med aktuella blanketter och underlag. Det är av vikt att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, att du är noggrann och självständig i ditt arbete. Arbetslivserfarenhet inom vård och omsorg är meriterande. För att klara av uppdraget behöver du ha kunskap om arbetstidslagen. Vi ser att du har goda kunskaper inom schemaläggning i Time Care. Då vi kommer att införa systemet Aiai ser vi det som ett krav att du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med systemet.
Du som söker tjänsten har grundläggande IT-vana och det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta med planeringsverktyg, Excel, Word samt har goda kunskaper om IT-funktioner via mobil.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-19
Ange följande referens när du ansöker: A729373
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Lundin 0303-37 12 79
Jenny Lomfors 0303-33 01 85

Företag
Ale kommun, Funktionshinder

Adress
Ale kommun, Funktionshinder
Ledetvägen 6
44980 ALAFORS

Kontorsadress
Ledetvägen 6 ALAFORS

Jobbnummer
3850638

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ale kommun, Funktionshinder

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ale kommun, Funktionshinder: