Administratör

Stockholms konstnärliga högskola / Administratörsjobb / Stockholm
2022-11-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör" (publicerad 2023-03-01) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms konstnärliga högskola i Stockholm

Stockholms konstnärliga högskola (SKH) utbildar och forskar inom cirkus, dans, danspedagogik, film, media, opera, scenkonst och skådespeleri. Genom banbrytande utbildning och forskning vill vi stärka konstens kraft och förmåga att möta samhällets utmaningar.

Vill du bidra till en attraktiv studie-, forsknings- och arbetsmiljö? Hos oss blir du en viktig del i en miljö där vi genom nyskapande arenor för morgondagens tongivande konstnärer, forskare och pedagoger bidrar på konstnärlig grund till en aktiv dialog med det omgivande samhället. Gemensamt bär vi en kultur med en stark vi-känsla som utmärks av ansvar, tillit och engagemang.

Välkommen att söka anställning som administratör till en av våra nya institutioner

Från och med 2023-01-01 kommer högskolans nuvarande sju institutioner att slås ihop till två och nu söker vi en erfaren administratör som ska vara placerad på en av dessa nybildade institutioner.

Publiceringsdatum
2022-11-09

Dina arbetsuppgifter
För att verksamheten vid institutionen ska kunna fungera krävs en trygg och ändamålsenlig handläggning av institutionens arbete. Vi söker dig som trivs med att arbeta självständigt med administration och struktur i en kreativ och kunskapsdriven miljö och kan vara det stödet till ämneschef och prefekt för institutionen. Du är i många fall institutionens ansikte utåt mot omvärlden och den övriga organisationen.

I dina arbetsuppgifter ingår dessutom:

• Arbeta med och vara behjälplig att skriva och upprätta verksamhetsplan, arbetsmiljöplan, studie- och arbetsmiljöundersökningar mm.
• Administrera schemaläggning av institutionens kurser och program i schemaläggningssystemet Asimut.
• Administration av institutionens möteskalender - skicka kallelser, ta mötesanteckningar och handlägga prefektbeslut.
• Ekonomi och administration som skrivande av avtal med leverantörer, granskning av fakturor, samordning och ekonomisk uppföljning, bland annat i vårt ekonomisystem Agresso.
• Säkerställande av att framtagna administrativa processer följs samt att underlag lämnas in och förvaltas med god framförhållning.
• Övriga arbetsuppgifter som kan förekomma inom stödverksamheten vid institutionen som uppdatering av personalens Canvas-sida mm.

Förutom ett nära samarbete med prefekt och ämneschef, kommer du att arbeta i lag med andra handläggare och administratörer och ha många andra kontaktytor inom högskolan. Vi ser därför gärna att du har lätt för att samarbeta och har ett genuint intresse för människor. Vi är en liten högskoleförvaltning, därför är det viktigt att vi gemensamt tar ansvar för helheten.

Önskvärda kvalifikationer

• Dokumenterad erfarenhet av arbete inom högskola.
• Högskolestudier eller motsvarande administrativ erfarenhet.
• Visad god språklig förmåga och vana att skriva och bearbeta avancerade texter på svenska.
• Visad god förmåga att utveckla administrativa rutiner.
• Dokumenterad god samarbetsförmåga.
• Dokumenterad god förmåga att arbeta i olika databaserade system.
• Dokumenterad god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska.

Som person är du ansvarstagande, tar egna initiativ och är noggrann. Du är en serviceinriktad, strukturerad och engagerad medarbetare. Du har dessutom förmåga att arbeta långsiktigt med administration och organisation, men också med dagliga frågor som kräver snabb respons och kreativa lösningar. Då arbetsbelastningen periodvis är hög kommer stor vikt att läggas vid din förmåga att arbeta självständigt.

Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna.

För att trivas i denna yrkesroll tycker du om att ha omväxlande arbetsuppgifter samt har ett intresse av konstnärlig utbildning.

Om anställningen
Anställningen är på heltid och tillsvidare med tillträde så snart som möjligt. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Stockholms konstnärliga högskola vill tillvarata de kvaliteter som möten mellan olika perspektiv och erfarenheter tillför verksamheten. SKH välkomnar särskilt sökande som kompletterar vår organisation avseende jämställdhet och etnisk mångfald.

Om ansökan
Du registrerar din ansökan och laddar upp dokument i vårt rekryteringssystem. I korthet ska ansökan innehålla meritförteckning (CV och personligt brev) med kopior på handlingar du vill styrka meritförteckningen med.

Eventuella bilagor du vill åberopa som inte kan skickas via vårt rekryteringssystem skickas till Stockholms konstnärliga högskola, Box 24045, 104 50 Stockholm, märkt med diarienummer 2022/861/2.2.1.

Välkommen med din ansökan senast 2022-11-29!

Fackliga företrädare: https://www.uniarts.se/om-skh/jobba-pa-skh/p-org

För denna rekrytering har vi gjort vårt annonsval och vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare, rekryteringsbyråer eller motsvarande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms Konstnärliga Högskola

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms Konstnärliga Högskola (org.nr 202100-6560), https://www.uniarts.se/

Arbetsplats
Stockholms konstnärliga högskola

Kontakt
HR-specialist
Henrietta Roos
henrietta.roos@uniarts.se
+46 8 49 400 226

Jobbnummer
7156363

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms konstnärliga högskola

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms konstnärliga högskola: