Administratör
Energimarknadsinspektionen / Administratörsjobb / Eskilstuna
2022-03-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör" (publicerad 2024-01-18) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Energimarknadsinspektionen i Eskilstuna,
Stockholm eller i
hela Sverige Vill du arbeta för väl fungerande energimarknader, med frågor viktiga för samhället i dag och i framtiden? Då är Energimarknadsinspektionen (Ei) arbetsplatsen för dig. Vi påverkar regelutvecklingen och energiomställningen i både Sverige och Europa, och bidrar till aktiva och medvetna energikonsumenter. Och vi växer. Vi rekryterar inom en rad olika områden - välkommen att växa tillsammans med oss!
Avdelningen för verksamhetsstöd och strategisk samordning har en myndighetsövergripande roll, och ger både strategiskt och operativt stöd till övriga avdelningar så att Ei kan fullgöra sina uppdrag och nå sina mål. Avdelningen arbetar för att Ei:s verksamhet ska vara effektiv och präglad av öppenhet, integritet och kvalitet. På avdelningen finns fem enheter som ansvarar för ekonomi, HR, säkerhet, IT och kommunikation.
Enheten för säkerhet och informationsförvaltning ansvarar för registratur, arkiv, informationssäkerhet och GDPR samt ska hantera det kommande uppdraget till Ei att vara beredskapsmyndighet. Även vissa stabs- och styrningsfrågor ingår i enhetens ansvar.
Vi söker nu en administratör och registrator.
Publiceringsdatum2022-03-11Dina arbetsuppgifterSom administratör hos oss arbetar du med diarieföring i vårt diarieförings- och ärendehanteringssystem Iipax One. I arbetet ingår registrering av allmänna handlingar, bedömning gällande klassificering, hantering av post och e-post, arkivering samt ansvar för registratorstelefonen. Du ger råd och stöd i diarieföringsfrågor till verksamheten och är behjälplig vid förfrågningar om att ta del av allmänna handlingar. En annan del av arbetet innebär att du arbetar med arkivvård. Du kommer även att arbeta som administratör till Ei:s stödavdelningar med diarieföring och andra administrativa uppgifter som behövs. Tjänsten är uppdelad på cirka 50 % registrator och 50 % administratör.
Du kommer att arbeta både självständigt och i nära samarbete med kollegor för att bland annat ta fram rutiner och stöddokument samt vara med att utveckla och förbättra administrativa rutiner och processer inom arbetsområdet.
KvalifikationerI det här jobbet ska du ha
- minst fem års yrkeserfarenhet av arbete som administratör
- några års erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig förvaltning
- mycket goda kunskaper och god vana att arbeta i Officepaketet och IT-system för diarieföring, dokument- och ärendehantering
- god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och baskunskaper i engelska.
Vi ser positivt på om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som beskrivs ovan. Vi ser det även positivt om du har kunskap om det regelverk som reglerar hantering av allmänna handlingar samt offentlighet och sekretess inom offentlig förvaltning.
Utöver din formella kompetens lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. I den här rollen är det viktigt att du
- är noggrann, strukturerad och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt
- är självständig och tar egna initiativ till förbättringar
- är serviceinriktad och trivs med parallella administrativa uppgifter
- har god samarbetsförmåga.
Detta erbjuder vi
På Ei arbetar du med aktuella och samhällsviktiga frågor i en organisation med stor påverkan på omvärlden. Hos oss är din kompetens i fokus, och du får goda möjligheter att utvecklas och ta stort eget ansvar. Vi erbjuder ett modernt, tillitsbaserat och flexibelt arbetssätt. Vi erbjuder också möjligheten att lära, växa och bidra med kunskap. Det kan vara i samarbeten med engagerade kollegor här på Ei eller i olika nätverk. Läs gärna om våra
https://www.ei.se/om-oss/jobba-pa-ei/bra-arbetsvillkor.Vi har en hög IT-standard, och ett utvecklat digitalt och flexibelt arbetssätt, som gör det möjligt att arbeta på olika platser såväl på kontoret som hemifrån.
Om Ei
Energimarknadsinspektionen (Ei) är en expert- och tillsynsmyndighet med uppdrag att arbeta för väl fungerande energimarknader. Vi har tillsyn över och utvecklar spelreglerna på el-, fjärrvärme- och naturgasmarknaderna och arbetar för att trygga samhällets behov av fungerande energidistribution och handel. Vi arbetar också för att stärka kundernas ställning och driver
https://elpriskollen.se/ - Sveriges enda oberoende jämförelsesajt för elpriser.
Ei har även till uppgift att bidra till utvecklingen av marknaderna för el och naturgas inom Norden och EU. Det gör vi bland annat genom att delta i nätverk med övriga europeiska tillsynsmyndigheter.
Ei har runt 180 anställda och vi finns i nya moderna lokaler i Eskilstuna.
Praktisk information
Välkommen med din ansökan som ska innehålla ansökningsbrev på svenska och CV. Du ansöker genom att klicka på knappen Ansök. Vi tillämpar sex månaders provanställning vid tillsvidareanställning. Här kan du läsa eller se
https://www.ei.se/sv/arbeta-hos-oss/medarbetarfilmer/ om vårt intressanta uppdrag och hur det är att jobba hos oss.
Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster:
Energimarknadsinspektionen gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagEnergimarknadsinspektionen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/25".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Energimarknadsinspektionen (org.nr 202100-5695)
Kontakt Victor Sjöberg
016-542 91 36 Jobbnummer 6424684
Observera att sista ansökningsdag har passerat.