Administratör

Smedjebackens kommun / Administratörsjobb / Smedjebacken
2020-05-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör" (publicerad 2024-10-21) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Smedjebacken, Ludvika, Fagersta, Norberg, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Smedjebackens kommun i Smedjebacken, Ludvika eller i hela Sverige

Smedjebacken är en trevlig kommun i södra Dalarna, med bra kombination av trivsamt småstadsliv, storslagen natur, aktivt föreningsliv, ett rikt kulturliv och starten för Strömsholms kanal. En tillväxtkommun med små och stora företag med goda förutsättningar då vi ligger i ett strategiskt bra läge mellan Västerås och Falun/Borlänge. Sedan länge arbetar vi med en ekologisk inriktning. Smedjebacken är närhet, vatten och utveckling, en kommun för alla.



Välkommen till Smedjebackens kommun!
Vi är en kommun som med god och stabil ekonomi som grund och med invånarna i fokus arbetar aktivt med utveckling där målet är bästa möjliga verksamhet. Som arbetsgivare är vår styrka prestigelöshet, dialog och korta beslutsvägar. Vi är övertygade om att vi tillsammans kan leva upp till vår värdegrund där välkomnande, engagemang, trygghet och framtidstro är våra ledord.

Hemsjukvården

Vi tycker att vi har världens roligaste jobb med mycket varierande arbetsuppgifter. Nu får du chansen att arbeta med administrativa uppgifter inom den kommunala Hälso- och sjukvården i ett nära samarbete med enhetschefen. Är du organisatoriskt lagd? Har du lätt för struktur, strategi, personalkontakt och administration? Då är personaladministratör yrket något för dig. En av fördelarna med arbetet är att du har möjlighet att påverka, lägga upp ditt eget arbete och att vara med att utveckla verksamheten tillsammans med dina kollegor.

Publiceringsdatum
2020-05-04

Dina arbetsuppgifter
Administrativa arbetsuppgifter som schemaläggning, personalplanering, systemansvar på ca 50 % och resterande tid kommer att erbjudas som resursperson i det dagliga sjukvårdsarbetet som sjuksköterska eller undersköterska om du väljer att jobba mer än 50 %, vilket kommer diskuteras vid anställning. Men du har rätt till heltid. Har du till exempel en bakgrund som sjuksköterska kommer du bland annat att få hjälpa till med delegations utbildning (insulin och medicin) och andra sedvanliga sjuksköterskeuppgifter och om du har en bakgrund som undersköterska anpassas arbetsuppgifterna till din utbildning.

Du kommer att jobba med administrativt stöd till enhetschefen som rör personal, schema och bemanningsfrågor, svara i jourtelefon och ta fram och föra statistik. Du kommer att vara delaktig vid genomgång av personalläget varje dag.

Du kommer också att få hjälpa till med att introducera de nyanställda på arbetsplatsen - från att presentera den nyanställde till de aktuella arbetsuppgifterna till att nya introduceras på ett bra och välkomnande sätt på sin arbetsplats.

I dina arbetsuppgifter ingår också att skriva minnesanteckningar vid våra arbetsplatsträffar samt vara en av tre som är systemansvariga i Procapita.

Kvalifikationer
Administrativ utbildning eller erfarenhet av detta.

Sjukvårdsutbildning, sjuksköterska eller undersköterska.

Körkort för manuell låda.

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas tidigare än angivet datum i annonsen.

Dina personliga egenskaper
För att du ska trivas bra i denna tjänst ser vi gärna att du är engagerad och har ett bra bemötande, kan jobba självständigt och är självgående. Du ska kunna vara flexibel, vara tydlig i din kommunikation och kunna samarbeta. Det är viktigt du är strukturerad och kan ta in information.

Vi erbjuder
Vi vill erbjuda dig en trevlig arbetsplats med fokus på arbetsmiljön för dig och dina medarbetare, vilket även innebär rökfri arbetstid. Eftersom vi tror på dialog i vår kommun erbjuder vi dessutom en dialogutbildning till alla nya tillsvidareanställda. Vi vill ha frisk och aktiv personal och vi hoppas att vårt friskvårdsbidrag bidrar till detta samt vår personalförening, Smeden. Att åka kollektivt är bra för miljön och därför kan du som medarbetare få köpa busskort till rabatterat pris, tillsammans kan vi göra skillnad. Att förvalta det vi värna om ser vi som självklart och vi är stolta över vårt finska förvaltningsområde där du som finsktalande får mer än gärna stärka upp med din kunskap. Vi erbjuder dig en arbetsgivare som tror på sina medarbetare.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringsprocessen.
Läs mer om oss på smedjebacken.se och hur vi hantera dina personuppgifter enligt GDPR.
All rekrytering sker digitalt och via vår externa länk till rekryteringssystemet Webcruiter.
Vid problem av registerting av CV var god kontakta Webcruiter support.

Kontaktinformation
Kommunal exp, 010 - 4428179

Emma Montén, Vårdförbundet, 0243-666 97

Fredrik Lind, Enhetschef, 0240-668877

Arbetsplats
Uvbergsgatan 24

777 32 Smedjebacken

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-05-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Smedjebackens kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4226902721".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Smedjebackens kommun (org.nr 212000-2205), http://www.smedjebacken.se

Jobbnummer
5212220

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Smedjebackens kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Smedjebackens kommun: