Administratör
Ulricehamns kommun, Miljö-och byggenheten / Administratörsjobb / Ulricehamn
2015-12-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör" (publicerad 2016-03-01) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Ulricehamn,
Borås,
Mullsjö,
Tranemo,
Svenljunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ulricehamns kommun, Miljö-och byggenheten i Ulricehamn Ulricehamn vid den vackra sjön Åsunden är en expansiv kommun i Boråsregionen, som med sitt strategiska läge är ett attraktivt val för företagsetableringar. Kommunen är också känd för sin entreprenörsanda, något som märks, inte minst, genom det stora antalet mindre företag.
Ulricehamn erbjuder goda möjligheter till en aktiv fritid. Här finns bland annat Lassalyckan - kommunens idrotts- och rekreationsområde, golfbanor, alpint skidcenter, asfalterade banvallar, samt ett kallbadhus.
Ulricehamns kommun består av 21 mindre orter och idag är vi drygt 23200 invånare, men vi vill gärna bli fler. Målet är satt till 25000 år 2020 så känn dig varmt välkommen!
Tranemo och Ulricehamns kommuner har en gemensam samverkansnämnd miljö och bygg samt miljö och byggenhet för all myndighetsutövning inom miljö- och byggområdet. Det handlar t ex om miljötillsyn, livsmedeltillsyn och bygglov. Ulricehamn är värdkommun för både nämnd och verksamhet.
Publiceringsdatum2015-12-18ArbetsuppgifterArbetet innebär att du främst kommer att arbeta med löpande arbetsuppgifter såsom hantering av post, registrering av handlingar och arkiv. Du kommer även redigera verksamhetens hemsida och vara behjälplig inför nämndsammanträden. Din post som administratör är betydande för att upprätthålla en rättsäker ärendehantering och en god service mot kommuninvånare, företag och tjänstemän. I tjänsten ingår att bidra till verksamhetsutveckling då standardisering och effektivisering av arbetssätten är ett pågående arbete.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleexamen inom administration samt gärna tidigare erfarenhet av administration och ett starkt intresse för att hantera ärendesystem. Erfarenhet från myndighetsutövning inom bygg/miljö och nämndadministration samt kunskaper om ärendehantering, uppdatering och redigering av intranät och hemsidor är meriterande.
Som person är du positiv och du har god kommunikativ förmåga. Du är serviceinriktad, självständig, samarbetsvillig, resultatinriktad/målmedveten och har intresse för utveckling.
Du har god datorvana och vi ser gärna att du har B-körkort.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Betyg/intyg lämnas vid en eventuell anställningsintervju.
Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen.
Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-10
Ange följande referens när du ansöker: A528761
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPär Norgren, Tf. Enhetschef 0321-595253
Åsa Lindh, Administratör 0321-59 52 75
Facklig kontaktFacklig företrädare nås via kommunens växel 0321-595000
FöretagUlricehamns kommun, Miljö-och byggenheten
AdressUlricehamns kommun, Miljö-och byggenheten
Höjdgatan
52386 Ulricehamn
KontorsadressHöjdgatan Ulricehamn
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2584459
Observera att sista ansökningsdag har passerat.