Administratör
Göteborgs Stad, Social Resursförvaltning / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Social Resursförvaltning i Göteborg,
Kungsbacka,
Tjörn,
Orust eller i
hela Sverige Social resursförvaltning erbjuder göteborgarna många olika tjänster inom det sociala området. Det gör vi som ett stöd till stadsdelarna som har det yttersta ansvaret för sina invånare. Vi är drygt tusen anställda som arbetar med bland annat missbruk, hemlöshet, utsatta barn och familjer, fältarbete, funktionsnedsättning, verksamheter för integration och för flyktingboende, men också med strukturella frågor inriktade på ett socialt hållbart samhälle. Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att bidra till en bättre spegling av befolkningsstrukturen i Göteborg.
Publiceringsdatum2014-12-19ArbetsuppgifterDu kommer att arbeta för två chefer samt ca 30 anställda inom verksamheterna Kriscentrum för män/Utväg män, Familjerådgivningen, KAST, Stödcentrum för brottsutsatta och Mikamottagningen.
Du ska ge stöd och service till verksamhetens chefer. Du har ett uppdrag att skapa de bästa förutsättningarna för våra chefer och medarbetare att uppnå målen för verksamheten. I vår verksamhet kommer du att vara med att utforma rutinerna för det administrativa arbetet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
• stödja cheferna i administrativa processer
• stödja och ge service till cheferna i olika IT-system exempelvis Personec (löne- och personalsystem), Treserva
• uppgifter inom ekonomi, t ex fakturering, sammanställa underlag för återsökning av statlig ersättning, beställning av varor, kontering och granskining av fakturor (WINST)
• vara kontaktperson gällande vissa IT-frågor
Vid behov kommer du utöver ovanstående även att hjälpa kollegor inom enheten med administrativa sysslor.
KvalifikationerVi söker dig som tycker om utmaningar och trivs med att möta människor i ditt arbete. Du är öppen för förändringar, serviceinriktad och har god förmåga att samarbeta. Du tycker om att ha varierande arbetsuppgifter, är bra på att prioritera och god förmåga att ta egna initiativ och att bidra till utveckling av administrativa rutiner.
Du har:
• gymnasieutbildning med påbyggnadsutbildning inom administration
• goda kunskaper om Personec, kännedom om stadens övriga IT-system inklusive Treserva
• erfarenhet av administrativt arbete
Vi erbjuder ett jobb med hög självständighet och varierande arbetsuppgifter.
Intervjuer kommer att ske löpande
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-07
Ange följande referens när du ansöker: A440772
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSolveig Svanberg, Gruppchef
solveig.svanberg@socialresurs.goteborg.seAnna Forum, Gruppchef
anna.forum@socialresurs.goteborg.seFacklig kontaktEmma Fäldt, Vision 031-367 91 83
FöretagGöteborgs stad, Social Resursförvaltning
AdressGöteborgs stad, Social Resursförvaltning
Stadsledningskontoret
40482 GÖTEBORG
Kontorsadress40482
Jobbnummer 2108338
Observera att sista ansökningsdag har passerat.