Administratör
Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
2013-03-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör" (publicerad 2024-06-04) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Administratör
SBK:2013:3
Stadsbyggnadskontor
Stadsbyggnadskontoret är byggnadsnämndens kreativa förvaltning. Hos oss arbetar 50 kompetenta medarbetare i nära samverkan mellan olika verksamhetsområden. Vi arbetar med bygglov, planering av framtida bebyggelse, lantmäteri och geografisk information. Vi har ett nära samarbete mellan avdelningarna och dagliga kontakter med andra kommunala förvaltningar. Det gränsöverskridande arbetet kommer ytterligare att underlättas när kommunens centrala verksamheter samlas i det nya Rådhuset våren 2014. Där kommer vi att sitta i öppna ljusa lokaler och arbeta med den senaste tekniken.
Planavdelningen söker nu en administratör!
Publiceringsdatum2013-03-08Dina arbetsuppgifterPå planavdelningen kommer du arbeta med att stötta handläggarna med de administrativa momenten i planhanteringen. Arbetet innebär att du arbetar i hela planprocessen, från att ta emot och diarieföra planerna till att fakturera och expediera beslut. Du kommer även att sköta utskick av vissa juridiska handlingar i planprocessen.
Vidare kommer du självständigt att hantera avdelningens tidsredovisningssystem och är ansvarig för planarkivet. Du ingår i kontorets administrativa nätverk och har en viktig funktion i det pågående utvecklingsarbetet med gällande rutiner och förbättring av arbetsflöden.
KvalifikationerVi söker dig som har flerårig erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter inom kommunal verksamhet och/eller annan politiskt styrd organisation. Du har vana av att arbeta med administrativa ärendehanteringssystem och ekonomiprogram. Vi ser gärna att du har kunskap om planadministration enligt kraven i plan- och bygglagen.
Du har som lägst gymnasieutbildning med kontors-/administrationsinriktning eller annan utbildning som bedöms likvärdig.
Du har en god administrativ och organisatorisk förmåga som bland annat tar sig uttryck genom ett noggrant, flexibelt, effektivt och serviceinrikat arbetssätt. Du arbetar självständigt i nära kontakt med andra medarbetare på planavdelningen och har en god samarbetsförmåga.
Anställningsvillkor
Tillsvidare, 100% med tillträde enligt överenskommelse.
För mer information, ta kontakt med
Margareta Lannér-Hagentoft, Planchef, 044-13 56 83
Karoline Lindén, Planeringsarkitekt, 044-13 65 88
För facklig information, ta kontakt med
Kristina Mohlin, SACO, 044-13 54 28
Kerstin Mossberg, Vision, 044-13 53 46
Sista ansökningsdatum
2013-03-27
Övrig informationMed hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på
www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats. Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Maria Hallgren 044-13 58 07.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 044-135000
Jobbnummer 1489035
Observera att sista ansökningsdag har passerat.