Administrativ teknisk support till Invacare

Placera Personal AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
2016-04-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ teknisk support till Invacare" (publicerad 2016-05-16) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Invacare är idag ett av världens största företag inom hjälpmedelsbranschen som tillverkar och säljer produkter för funktionshindrade. Invacare är en global verksamhet med huvudsäte i Ohio, USA, europeiskt huvudkontor i Genève och svenskt säljbolag i Spånga med 55 anställda.

Tjänsten
Nu söker Invacare en medarbetare till deras kundserviceteam för produktområdet eldrivna rullstolar. I rollen kommer du att vara en viktig länk mellan kund och fabrik. Du ansvarar för att besvara och administrera inkommande samtal och mail från företagets kunder. Utöver detta tillkommer arbetsuppgifter så som orderregistrering, leveransbevakning, säljsupport mm. Du kommer arbeta på det svenska huvudkontoret med placering i Spånga. 

Tjänsten är på heltid med start omgående. Du blir initialt anställd av oss på Placera Personal och har efter 6 månader goda möjligheter att övergå till anställning hos kundföretaget.

Publiceringsdatum
2016-04-06

Dina arbetsuppgifter
I rollen som administrativ teknisk support har du följande arbetsuppgifter:

• Vara behjälplig med teknisk support och andra allehanda frågeställningar
• Besvara inkommande telefonsamtal och mail från kunder
• Administration
• Ha daglig kontakt med våra säljare 
• Orderhantering och leveransbevakning

Kvalifikationer
För att passa i tjänsten ser vi gärna att du har följande kvalifikationer:

• Grundläggande tekniska kunskaper och framför allt ett intresse för teknik
• Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i en kundorienterad verksamhet
• Erfarenhet av att ha arbetat med telefonen som redskap
• Goda kunskaper i engelska, tal och skrift
• Körkort
• Kunskaper i tyska är meriterande

Som person ser vi att du är positiv med hög servicekänsla och att du kan arbeta självständigt såväl som i team. Tjänsten omfattar till stor del teknisk support, varför teknisk bakgrund är önskvärd. Meriterande är erfarenheter av hjälpmedel och rullstolar, men inget krav. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Om du är intresserad av tjänsten så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via brev. Varmt välkommen med din ansökan!

Sökord: teknisk support, administration, kundtjänst, kundservice

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid, Dagtid 8:00-17:00 (8.00-16.00 under juni-augusti)/ Tills vidare / Konsultuppdrag på 6 månader med goda möjligheter att övergå till anställning hos kundföretaget. / Start omgående

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-04
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Madeleine Hellsén 0858622719

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Kontorsadress
Kista Science Tower

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2766708

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: