Administrativ samordnare
Borås Stad / Administratörsjobb / Borås
2013-04-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ samordnare" (publicerad 2019-05-07) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Borås Stad i Borås Arbetsplats: Vård- och omsorgsboendet Gamla Kyrkovägen 6 (Skogslid).
Anställningsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 procent av heltid. Tillträde 2013-08-06.
Arbetsuppgifter: Som samordnare har du den dagliga kontakten med brukare, närstående och medarbetare. I dina arbetsuppgifter ingår administration och dokumentation och även att stötta, följa upp och lära ut i Magna Cura samt att göra sammanställningar i dokumentationen för alla brukare.
Arbetet sker i dialog och samverkan med berörda och enhetschef. I arbetet ingår bland annat schemaläggning och daglig kontakt med vikariepoolen. Arbetet innebär även en hel del administrativa uppgifter som exempelvis inköp, beställningar, arkivering samt hantering och kontering av fakturor med mera. Du kommer, som samordnare, ha mycket kontakter med medarbetare, närstående och vikarier såväl inom som utanför den egna organisationen.
I tjänsten ingår även en hel del administration. Samordnaren ansvarar för privata medel och kontakter med god man eller med överförmyndaren. För att hantera detta krävs mycket goda datorkunskaper då det också ingår arbetsuppgifter i fakturahantering.
Kvalifikationer: Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning, dataerfarenhet och minst två års erfarenhet av heltids administrationsarbete.
Du har en god administrativ förmåga samt är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift. Då arbetet ställer stora krav på att kunna arbeta självständigt och ta eget ansvar är det en förutsättning att du trivs med att vara självgående, samtidigt som du har en god samarbetsförmåga, social kompetens och har många externa kontakter. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i systemen Heroma och Agresso.
För att lyckas i rollen som vår samordnare behövs en god kommunikativ förmåga och därför är goda kunskaper i svenska språket, såväl skriftligt som muntligt, en förutsättning. Det är också bra om du har god kunskap och känsla för att arbeta med siffror då fakturahantering och kontering är en stor och viktig del av arbetet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Upplysningar lämnas av enhetschef Maria Gustafsson, tfn 033-35 87 90. Fackliga företrädare nås genom Borås Stads växel, tfn 033-35 70 00.
Välkommen med din ansökan senast 2013-05-13.
Publiceringsdatum2013-04-18Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-05-13
Ange följande referens när du ansöker: 44:2013:32
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBorås Stad
AdressBorås Stad
Stadsdelsförvaltningen Norr
50180 1490
Jobbnummer 1526629
Observera att sista ansökningsdag har passerat.