Administrativ offertsupport i Trelleborg | Start efter sommaren
Experis AB / Inköpar- och marknadsjobb / Trelleborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Trelleborg,
Vellinge,
Svedala,
Skurup,
Malmö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Trelleborg,
Svedala,
Skurup,
Malmö,
Staffanstorp eller i
hela Sverige Vad ska du göra till hösten? Är du sugen på en ny utmaning?
Vår trevliga kund, med kontor över hela världen, söker just nu en ersättare för en kommande pappaledighet. Rollen är som offertsupport med placering i Trelleborg.
Detta är ett konsultuppdrag och du kommeratt ha din anställning hos oss på Jefferson Wells men tillbringa dina dagar på plats hos vår kund på deras kontor i Trelleborg
Start: i augusti
Längd på uppdraget: 6 månader
Tjänstgöringsgrad: 100%/ Heltid
Placering: Trelleborg - möjlighet att arbeta remote upp till 2 dagar per vecka.
Vad gör då en offertsupport?
Arbetet består i att bevaka och behandla inkommande ärenden i kundens CRM system. I detta system skapas ärenden där försäljningsbolag önskar få artiklar förberedda så att offerter kan skapas och order bokas. Arbetet går ut på att bestämma leverantörer, räkna ut priser, definiera ledtider mm. I rollen kommunicerar du med produktsupport, försäljningsbolag och leverantörer för att lösa uppgifterna på bästa sätt och kunna stänga ärendena. Du och en kollega hjälps åt att behandla inkomna ärenden och till er hjälp har ni även er erfarna chef med mångårig erfarenhet inom bolaget.
Publiceringsdatum2023-04-17Dina arbetsuppgifter * Identifiera artikelnummer med hjälp av inkommande information
* Bestämma lämplig leverantör och välja leveranskedja enligt givna riktlinjer
* Ta in pris från underleverantörer vid behov
* Prissätta alla steg i leveranskedjan utifrån tillgängliga prislistor
* Räkna fram ledtider för valda leveranskedjor
* Uppskatta kostnader baserat på liknande artiklar
Vem söker vi?
Vi tror att du har arbetat ett par år inom supply chain eller inköp och då gärna på ett större internationellt företag. Kanske har du läst en utbildning inom Supply eller inköp och har hunnit arbeta lite administrativt på något större företag. Då du kommer att arbeta i en internationell miljö och koncernspråket är engelska så behöver du känna dig bekväm med att arbeta på både svenska och engelska såväl i tal som i skrift.
* Tidigare erfarenhet från inköp eller orderhantering är önskvärt
* Erfarenhet av SAP är klart meriterande
* Erfarenhet av Salesforce är också det meriterade
* Har du en Teknisk förståelse är det en fördel (kunna förstå stycklistor på ritningar etc)
* Vana av att arbeta i internationella miljöer kan underlätta
Vem är du?
Vi tror att du är en duktig administratör med god förståelse för flöden och processer och för hur man arbetar med offerter. Ett visst ekonomiskt sinne är bra för pris och volymberäkningar och en känsla för vad som verkar rimligt är inte fel. I denna roll är det viktigt att du är lite nyfiken och inte är rädd för att nyttja system, manualer, kollegor och externa kontakter för att söka efter den information du behöver som underlag.
Låter det som ett passande uppdrag för dig, tveka då inte att ansöka!
Vi arbetar med löpande urval varför tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens slut.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ersättning Not Specified
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-05-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "22f600c8-098a-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Arbetsplats Experis
Kontakt Åsa Nelson
+46768120229 Jobbnummer 7666289
Observera att sista ansökningsdag har passerat.