Administrativ handläggare inriktning behörighetsadministration,
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Arvidsjaur
2015-12-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ handläggare inriktning behörighetsadministration, " (publicerad 2015-12-16) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Arvidsjaur,
Malå,
Norsjö,
Sorsele,
Arjeplog eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Arvidsjaur,
Sorsele,
Lycksele,
Piteå,
Jokkmokk eller i
hela Sverige Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv. Vi är en av Sveriges största myndigheter och finns över hela landet vilket innebär att det finns goda möjligheter till utveckling och rörlighet. Att arbeta med ständiga förbättringar är en viktig del för att nå vårt mål att öka allmänhetens förtroende. De flesta av våra medarbetare arbetar i team där alla får ta ett stort ansvar för det gemensamma arbetet. Vi tycker att det är viktigt med en hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi arbetar också aktivt för att vara en inkluderande arbetsplats där alla får lika möjligheter.
Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss
Avdelningen verksamhetsstöd samlar all administrativ stödverksamhet inom Försäkringskassan. Verksamhetsstöds verksamhetsidé är att skapa mervärde för myndighetens kärnverksamhet genom att tillhandahålla och systematiskt vidareutveckla kvalitativa och effektiva stödtjänster. Vi utvecklar gränsöverskridande servicetjänster som möter kärnverksamhetens behov. Tjänsterna skall levereras på ett sätt som gör att de löser många frågor samtidigt i verksamheten med minsta möjliga insats och administration.
Avdelningen Verksamhetsstöd är Försäkringskassans rikstäckande serviceorganisation som ansvarar för utveckling och leverans av stödtjänster. Avdelningen är indelad i sju verksamhetsområden med sammanlagt ca 550 medarbetare på mer än 50 olika orter runt om i Sverige.
Arbetsuppgifter och ansvar
Som administrativ handläggare med inriktning behörighetsadministration är din uppgift att administrera behörigheter. Du registrerar, förändrar och återtar behörigheter i Försäkringskassans system där du kontrollerar att beslut om behörighet är fattade i enlighet med gällande regelverk. Du levererar service och information till våra kunder, som finns både inom och utanför Försäkringskassan, via de kanaler som finns i verksamheten. Detta innefattar telefon, ärendehanteringsystem och e-post. En viktig uppgift är att bidra till ökad kunskap hos kunden kring rättigheter och skyldigheter inom behörighetsadministrationen. Detta för att medverka till att stärka kundens förståelse och insikt i Försäkringskassans informationssäkerhetsarbete.
Som administrativ handläggare medverkar du i utvecklingen av behörighetsadministrationens processer, verktyg, systemstöd och dokumentation. I dina kontakter med kund är många ärenden av komplexare karaktär där det ställs krav på en god förmåga att lösa problem. Omväxlingen i det dagliga arbetet är stor. Förutom handläggning och support av behörigheter i ett stort antal datasystem, så jobbar vi regelbundet med förbättrings- och utvecklingsaktiviteter. Vi erbjuder ett utmanade arbete med stort ansvar och frihet i samarbete med kollegor och kunder.
Publiceringsdatum2015-12-16KvalifikationerVi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasium eller motsvarande
• är mycket serviceinriktad och har förmåga att sätta kunden i fokus.
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad.
• har god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift i svenska.
• är flexibel och förändringsbenägen
• har mycket god datorvana.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med IT- support mot kunder. Det är också meriterande om du har arbetat med handläggning av ärenden via ärendehanteringssystem
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationAnställningen är tillsvidare heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Arvidsjaur. Vid behov tillämpas provanställning. Då detta är en säkerhetsklassad anställning kommer säkerhetsprövning enligt 14 § säkerhetsskyddsförordningen att genomföras. Arbetspsykologiska tester kan eventuellt komma att användas i denna rekrytering.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Områdeschef Thomas Stenlund tfn 010-113 70 55 eller Enhetschef Ingrid Grahn tfn 010-111 65 08. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Katrin Synnott 010-116 16 08 eller HR-specialist Terese Junhag, 010-116 91 04. Fackliga kontaktpersoner är ST Lena Bokström 010-118 82 74, SACO Rita Lundström 010-111 43 72 eller SEKO Anne Svensson tfn 010-113 83 07.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 060623-2015 senast den 10 januari 2016. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
103 51 Stockholm
10351 10351
Kontorsadress103 51 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2579165
Observera att sista ansökningsdag har passerat.