Administrativ handläggare - Telge Bostäder

Telge Bostäder AB / Ekonomiassistentjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telge Bostäder AB i Södertälje

Vågar du välja att göra skillnad för Södertälje? Är du en driven person med god samarbetsförmåga och hög servicekänsla, som har erfarenhet av administrativ handläggning? Då tror vi att du skulle kunna passa perfekt hos oss. Vågar vi välja varandra?



Så här säger Malin Ramström, rekryterande chef, om rollen: Som administrativ handläggare hos Telge Bostäder kommer du att vara ett mycket viktigt stöd till verksamheten och arbeta med många olika arbetsuppgifter inom ekonomiområdet. I ditt dagliga arbete kommer du till stor del att arbeta med kontering av våra leverantörsfakturor och säkerställa korrekt uppmärkning gällande typ av kostnad och vilket ansvar som kostnaden ska belasta. Du kommer även att vara ett stöd till vår projektcontroller med ekonomiuppgifter relaterade till våra investeringsprojekt, projektaktiveringar och tidsredovisning i projekt. Du arbetar i ett flertal av våra system så som leverantörsfakturasystemet Ascendo och vårt fastighetssystem Vitec.



Arbetsuppgifter och ansvar Som administrativ handläggare består dina huvudsakliga arbetsuppgifter av kontering av leverantörsfakturor i fakturahanteringssystemet Ascendo, stickprovskontroller av våra avtalsleverantörer utifrån debitering, och att bistå sakgranskare och attestanter med löpande rådgivning och konteringshjälp. Du kommer också att vara löpande bokföringsstöd och arbeta med projektredovisning åt projektcontroller, samt ta fram underlag för aktivering och avskrivningar av investeringsprojekt. Inom hela bolaget pågår även ett ständigt förbättringsarbete som du förväntas delta aktivt i samt att tillsammans med hela ekonomiavdelningen arbeta mot våra gemensamt satta mål.

Vi är Telge Bostäder Telge Bostäder är mer än bara tak, golv och väggar, vi bygger och utvecklar socialt hållbara hem för framtiden. Just nu jobbar vi extra mycket med att komma närmare våra hyresgäster - en utvecklingsresa vi hoppas du vill vara med oss på! Vi är också HBTQ-certifierade och jobbar aktivt med inkludering, mångfald och social hållbarhet.



Vår önskelista Till den här rollen vill vi att du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi, redovisning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt och erfarenhet från arbete på en ekonomiavdelning. God samarbetsförmåga och hög servicekänsla är en förutsättning för den här rollen. Det är även viktigt att du har förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog och att kunna informera på ett tydligt sätt både i tal och skrift. Du bör vara öppen för förändring, se möjligheter, vara driven och kunna ta egna initiativ. Det är också viktigt att du är pedagogiskt lagd och har en god kommunikativ förmåga. Du behöver känna igen dig i våra kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig. Bra svenska i tal och skrift och goda kunskaper i Office-paketet är andra förmågor som vi tror behövs för den här tjänsten.



Plus i kanten Ingen är perfekt, men om du har kunskap eller erfarenhet av någon eller några av följande är det ett plus: att arbeta i fakturahanteringssystemet Ascendo, fastighetssystemet Vitec samt arbete med projektekonomi och investeringar.



Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Vi gör intervjuer löpande så ansök därför så snart som möjligt, och allra senast 21 januari 2022.

Ta kontakt Undrar du något om tjänsten? kontakta Malin Ramström, rekryterande chef, på 08-550 229 76. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Marina Brunsärn, HR-strateg, på 08-550 231 20. Fackliga kontaktpersoner på Telge är Sanne-Liv Olsen för Vision och Anders Lindgren SACO, du når båda på 08 -550 220 00.

Våga välja Telge Våga välja Telge! Hos oss får du ett utvecklande arbete i expansiva Södertälje kommun, där 100 000 invånare väntar på att du ska göra skillnad i deras vardag. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, ett ledarskap som utmanar med omtanke, lean-tänk och bra förmåner är andra saker som väntar på dig, i en koncern med högt i tak och mångfald så att idéer och människor har plats att växa.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare

Publiceringsdatum
2022-01-03

Ersättning
enligt ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Telge Bostäder AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Telge Bostäder AB (org.nr 556411-0616), http://www.telge.se

Jobbnummer
6221020

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telge Bostäder AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telge Bostäder AB: