Administrativ biståndshandläggare

Stockholms Stad, Enskede-Årsta-Vantör SDF, Beställaravdelningen. / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Enskede-Årsta-Vantör SDF, Beställaravdelningen. i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Enskede Årsta Vantör är en av 14 stadsdelar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder stadsdelsförvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till de snart 100 000 stockholmare som bor i vårt stadsdelsområde.

Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 25 000 nya lägenheter planeras här till år 2030.

Vi strävar hela tiden efter att Enskede Årsta Vantör ska vara ett stadsdelsområde för alla. Våra fokusområden är: Attraktiv arbetsgivare, bemötande och jämställdhet. Det innebär att vi som arbetar i förvaltningen samverkar för att utveckla kvaliteten i vår verksamhet, att vi ger våra invånare möjligheter till delaktighet och att vi ger ett jämställt bemötande. Det innebär också att vi hela tiden utvecklar vår gemensamma arbetsmiljö och strävar efter en lärande, innovativ och hållbar kultur där vi ser olikheter och mångfald som en resurs.

Vårt huvudkontor ligger vid Globen i södra Stockholm nära tunnelbanan och ett stort utbud av restauranger, caféer och shopping.



Arbetsplatsbeskrivning
Nu söker vi en administrativ biståndshandläggare inom funktionsnedsättning och socialpsykiatrin.

Kanske är det just du som vill vara med och bidra till ett bättre Stockholm. Vårt huvudkontor ligger vid Globen i södra Stockholm nära tunnelbanan och ett stort utbud av restauranger, caféer och shopping. Tveka inte - sök tjänsten idag.

Beställarenheten för stöd och service till personer med funktionsnedsättning och socialpsykiatri består av 37 medarbetare och vi är organiserade i fyra olika specialiserade grupper, administrativa handläggare, socialpsykiatri, funktionsnedsättning barn och unga och funktionsnedsättning vuxen. Enheten är bemannad med en enhetschef, tre biträdande enhetschefer, 26 biståndshandläggare, 2 administrativa biståndshandläggare, 4 administrativa assistenter och en uppsökare. Då en av våra administrativa medarbetare går i pension söker vi en ny medarbetare.

Publiceringsdatum
2018-08-02

Dina arbetsuppgifter
Varför ska du söka jobb hos oss? Hos oss får du härliga kollegor som har roligt på jobbet. Vi kännetecknas av struktur, god trivsel och intresse för utvecklingsarbete. Vi arbetar t.ex. mycket med metodutveckling på enheten. I vår grupp har vi höga ambitioner, vi vill hela tiden utvecklas och bli ännu bättre på det vi gör. Som ny medarbetare får du en mentor. Det nära ledarskapet präglas av prestigelöshet och hög tillit till medarbetarna med hög delaktighet och möjlighet till inflytande. Rollen som administrativ biståndshandläggare inom enheten är betydelsefullt och mångfacetterat där du har möjligheten att arbeta med en rad arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta med personer både under och över 65 år som är i behov av riksfärdtjänst, färdtjänst och KBF. Med den enskildes behov i centrum utreds behovet av dessa insatser. Övriga administrativa arbetsuppgifter är fakturahantering i Agresso, paraplyfrågor, utfärda behörigheter samt övriga administrativa arbetsuppgifter. I arbetet ingår även att du deltar i utvecklingsarbete inom enheten.

Kvalifikationer
Utöver dina formella kompetenser kommer vi också se till följande personliga egenskaper; Som person är du flexibel, stabil, strukturerad, tydlig och har lätt för att samarbeta. Du har ett respektfullt bemötande mot såväl brukare, anhöriga och samarbetspartners. Du bidrar aktivt till en bra arbetsmiljö. Vi vill att du är uthållig och behåller lugnet i stressiga situationer samt att du tar initiativ och kan göra korrekta avvägningar, prioriteringar och är beslutsam.




Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-16
Ange följande referens när du ansöker: 2018/5053
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Angelica Lindström 0850814578

Företag
Stockholms Stad, Enskede-Årsta-Vantör SDF, Beställaravdelningen.

Adress
Stockholms Stad, Enskede-Årsta-Vantör SDF, Beställaravdelningen.
Slakthusplan 8A
11221 Stockholm

Kontorsadress
Slakthusplan 8A

Jobbnummer
4271175

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Enskede-Årsta-Vantör SDF, Beställaravdelningen.

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Enskede-Årsta-Vantör SDF, Beställaravdelningen.: