Administrativ assistent till Hässlögymnasium
Västerås stad / Administratörsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Västerås stad i Västerås,
Köping eller i
hela Sverige Välkommen till Västerås stad, här får du möjlighet att jobba med det viktigaste! Västerås stads medarbetare får vara med och bygga samhället och få en hel stad att fungera.
Västerås stad är Västerås största arbetsgivare, en stor organisation som ger möjligheter.
Publiceringsdatum2012-04-23ArbetsuppgifterAdministrativ assistent till Hässlögymnasium!
Med visionen "Alltid bästa möjliga möte" driver proAros framgångsrikt verksamhet inom områdena utbildning, socialtjänst, vård och omsorg, fritid och kultur. Med 9000 anställda är vi Västerås stads största förvaltning och omsluter årligen cirka 3,6 miljarder kronor. Med satsningar på ledar- och medarbetarutveckling ger vi våra anställda möjlighet att möta brukaren med kvalitet och också bidra till verksamhetens utveckling i en positiv riktning.
Hässlögymnasiet är Västerås gymnasieskola för flyg- och tågutbildningar. Skolan är belägen intill Västerås flygplats vid Hässlö, cirka sex kilometer från Västerås centrum. Vi som arbetar på Hässlögymnasiet är stolta över vår skola. Vi tycker att våra elever, och våra utbildningar håller hög klass och att vi sedan har utbildningar inom spännande branscher gör det bara bättre. På skolan går omkring 300 elever.
Vi söker nu en administrativ assistent med erfarenhet av service och skolvärlden. Tjänsten innebär till 50% arbete Extenshantering samt 50% receptionsarbete.
KvalifikationerVi söker dig som har gymnasieutbildning eller motsvarande samt utbildning i Extens (IST), speciellt modulerna för elevregistrering, betygshantering och timplanering. Du behöver ha kunskap om gymnasieskolans program inom Extens för betygshantering och om Skolverkets riktlinjer för kurs- och betygsregistrering för gymnasiet. Vidare ser vi gärna att du har goda kunskaper i Office-paketet och goda kunskaper i engelska språket. Ett krav är att du har kännedom om Dexter samt att du har god administrativ erfarenhet och har god datavana. Vi vill att du har erfarenhet av arbete med inom skolan förekommande administrativa program samt att du har erfarenhet av att ge service till elever, lärare och skolledning. Du skall vara van att ge service på telefon och önskvärt är att du har erfarenhet av enklare ekonomiarbete såsom fakturering och kontering.
Som person är du trygg, stabil och har självinsikt, kontrollerad i stressituationer eller pressade situationer samt uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du tar ansvar för din uppgift och arbetar bra ihop med andramänniskor. Vidare planerar, organiserar och prioriterar du arbetet på ett effektivt sätt och gör korrekta avvägningar.
Besök gärna
www.jiv.se, som ger dig information om staden och vilket stöd Medflyttarakademin kan ge till dig och din respektive vid eventuell flytt till Västerås.
För att möta morgondagens utmaningar eftersträvar Västerås stad mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträdesdag 15 juni eller enligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-04-30
Är du intresserad av att söka tjänsten? Då ber vi dig att söka via "Sök jobbet här"- funktionen på denna sida, då urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ange följande referens när du ansöker: A268234
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktUtbildningsledare Carin Adelsson, 021-39 45 34
Facklig kontaktVision Jörgen Eriksson, 021-39 45 37
Kommunal Mabbe Zakidan, 021-39 45 41
FöretagVästerås stad
AdressVästerås stad
72187 VÄSTERÅS
Jobbnummer 1222683
Observera att sista ansökningsdag har passerat.