Administrativ assistent till Avdelningen för sjukförsäkring i He
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Helsingborg,
Landskrona,
Ängelholm,
Klippan,
Eslöv eller i
hela Sverige Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
På Avdelningen för sjukförsäkring arbetar drygt 4 000 personer fördelat på cirka 55 platser i landet. Vi möter människor som på grund av sjukdom har nedsatt arbetsförmåga. Syftet med arbetet är att bidra till att betydligt fler återgår till arbetslivet snabbare, att ge trygghet och ekonomiskt stöd samt att arbeta för att förebygga sjukskrivning. Vår målgrupp har olika behov av stöd från Försäkringskassan och arbetet kräver därför skiftande kompetens och arbetssätt.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som administrativ assistent är du ett administrativt stöd till områdeschefen och cheferna i ledningsgruppen genom att hantera uppgifter som budget, ekonomi, inköp, bokningar, behörigheter, delar inom personaladministration samt intranät och grupprum. Du ansvarar för mötesdokumentation, attestering av fakturor samt koordinerar och följer upp aktiviteter inom bland annat arbetsmiljö, verksamhetsplanering, statistik och konferenser.
Rollen innebär ett nära samarbete inom det egna området, men även med andra avdelningar på myndigheten samt med externa partners. Genom ditt administativa stöd möjliggör du för områdeschef och ledningsgruppen att lyckas med sitt uppdrag, och du får chefernas vardag att fungera smidigt. I tjänsten behöver du känna dig trygg i att arbeta mycket självständigt och att stödja på distans.
Vi söker dig som
• Har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga
• Har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt
• Samarbetar konstruktivt och stöttar andra
• Är strukturerad
• Är initiativrik och ansvarstagande
• Litar på din egen förmåga och kan arbeta självständigt
• Har mycket goda datakunskaper
• Har körkort för personbil.
Det är meriterande om du
• Har erfarenhet av ekonomi, budget och personaladministration
• Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2018-05-22Övrig informationEn tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Resor förekommer i tjänsten. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning. Intervjuer planeras ske den 5 juni i Helsingborg.
KontaktChef: Cecilia Javelid Wester, tel 010-118 08 49 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Karolina Lind, 010-119 75 60. (för frågor om rekryteringsprocessen): Fackförbundet ST: Linda Badom, tel 010-118 08 96, Saco-s: Marie Pettersson, tel 010-118 55 43, Seko:
fseko@forsakringskassan.se.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 31 maj 2018. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet och ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Jobbnummer 4157445
Observera att sista ansökningsdag har passerat.