Administrativ assistent, enhet för ekonomiskt bistånd Myndigheth

Nässjö kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Nässjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nässjö, Eksjö, Aneby, Sävsjö, Jönköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nässjö kommun, Socialförvaltningen i Nässjö

Nässjö kommun har en sammanhållen socialförvaltning med helhetsansvar inom socialtjänstområdet och arbetar under mottot "Vi ger stöd till bättre liv med god kvalitet vid varje möte". Organisationen är uppdelad i en myndighetsdel och i olika verkställighetsdelar. Till myndighetsdelen hör enheten ekonomiskt bistånd med 16 helårsarbetare. Vi arbetar målinriktat för att skapa en organisation med hög kompetens och kvalitet där individens behov sätts i centrum.
Socialförvaltningen i Nässjö kan erbjuda dig:
• Intressanta arbetsuppgifter som berör många människors vardag
• En arbetsplats med fokus på utveckling och kvalitet
• Ett bra arbetsklimat
• Flextid

Publiceringsdatum
2015-12-16

Arbetsuppgifter
Som administrativ assistent har du ett mångsidigt uppdrag och du arbetar i en spännande miljö i nära samarbete med socialsekreterare och chefer inom socialtjänsten. Arbetet har många kontaktytor, inom och utom organisationen. Huvuduppgiften är att vara ett administrativt stöd till enhetens socialsekreterare i utredningsarbete, akthantering, diarieföring och den ekonomiska administrationen. I dina arbetsuppgifter ingår också att granska fakturor, göra regelbundna avstämningar i vårt verksamhetssystem Treserva och ta fram utbetalningsunderlag. Arbetsuppgifterna är varierande efter verksamhetens behov och det är stundtals ett högt tempo.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning, gärna med samhälls-/ekonomiinriktning. Vi tror att du som söker har en tidigare erfarenhet från offentlig förvaltning och kunskap om hur det är att arbeta i en politiskt styrd verksamhet. Arbete inom socialtjänstens myndighetsutövning som administrativ assistent eller handläggare ses som meriterande.

Du är strukturerad, noggrann, serviceinriktad och har förmåga att arbeta självständigt under eget ansvar. Du är duktig på att kommunicera i såväl tal som skrift och har en stor administrativ förmåga att skapa nödvändiga rutiner för arbetet. Du har goda datakunskaper och behärskar Officepaketet samt har erfarenhet av moderna ärende- och dokumenthanteringssystem. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.

Inför rekryteringsarbetet har Nässjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-03-01 eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-08
Ange följande referens när du ansöker: SN 2015-324
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annelie Öhlin, Enhetschef 0380-518539

Företag
Nässjö kommun, Socialförvaltningen

Adress
Nässjö kommun, Socialförvaltningen
Rådhusgatan 28
57180 Nässjö

Kontorsadress
Rådhusgatan 28 Nässjö

Jobbnummer
2580242

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nässjö kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nässjö kommun, Socialförvaltningen: