Administrativ assistent

Arcada AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arcada AB i Solna, Sundbyberg eller i hela Sverige

ARCADA SÖKER ADMINISTRATÖR FÖR EKONOMISK FÖRVALTNING
Arcada erbjuder kvalificerad ekonomisk förvaltning åt bostadsrättsföreningar och vår ambition är att
göra detta mer professionellt, kostnadseffektivt och kundnära än någon annan. Arcada grundades år
2004 och har sedan starten växt med ca 30 % årligen. Idag har bolaget ca 40 bostadsrättsföreningar
som kunder och omsätter drygt 2 mkr. Bolaget har tre anställda och sitter i ljusa trevliga lokaler centralt
i Sundbyberg nära ypperliga kommunikationer till hela stor-Stockholm och Mälardalen.
För att möta den efterfrågan som finns för våra tjänster och skapa förutsättningar för ytterligare tillväxt
åren som kommer söker vi nu en ekonomiadministratör inom hyresförvaltningen.
Vi söker dig som vill jobba heltid och är noggrann, tålmodig och serviceinriktad, vill och kan ta ansvar
för detaljer och avstämningar, och är öppen i mötet med andra människor. Då du kommer svara i
telefon och ofta prata med hyresgäster måste du behärska svenska i tal och skrift. Du måste ha god
datorvana.
Arbetsuppgifterna handlar om att självständigt;
• Upprätta hyresregister med lägenhet, hyresgäst mm vid ny kund
• Avisera avgifter och hyror
• Hämta inbetalningsfiler från Bankgirocentralen och läsa in dem i vårt fastighetssystem
• Hantera autogiromedgivanden och skicka autogirofiler
• Skicka påminnelser och krav
• Exportera bokföringsverifikat från fastighetssystem till ekonomisystem
• Hantera övriga kontrakt och tillägg, parkeringar, förråd etc
• Bevaka avtalstider hyresavtal.
• Registrera pantbrev vid nya lån eller ändringar, samt bekräfta pantsättning till banker
• Skicka mäklarbilder till fastighetsmäklare inför överlåtelser
• Registrera överlåtelser och ägarförändringar
• Hantera förfrågningar från hyresgäster angående inbetalningar, påminnelser mm
• Ta fram och skicka kontrolluppgifter till skatteverket
• Handha övriga administrativa frågor
• Svara i telefon
Vi söker dig som är gymnasieekonom eller liknande och gärna har eftergymnasial utbildning. Du kan
vara såväl erfaren från andra liknande tjänster som nyutexaminerad utan arbetslivserfarenhet.
Med dig blir vi totalt sex personer på kontoret. Bolaget är privatägt och har tre delägare som alla är
aktiva i verksamheten. Arbetstiden är normal kontorstid.
Tycker du att detta låter intressant så skicka din ansökan till, Arcada AB, Anders Lindgren,
Franstorpsvägen 15, 172 66 Sundbyberg alternativt via e-post till anders@arcada.se , med ämnesraden
"administratör". Din skriftliga ansökan skall bestå av en meritförteckning (CV) och ett personligt brev

Publiceringsdatum
2012-11-06

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Tillträde
Snarast

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-11-15
skicka din ansökan till, Arcada AB, Anders Lindgren,
Franstorpsvägen 15, 172 66 Sundbyberg alternativt via e-post till anders@arcada.se , med ämnesraden
Din skriftliga ansökan skall bestå av en meritförteckning (CV) och ett personligt brev
Ange följande referens när du ansöker: "administratör"
Ansökan kan skickas till e-postadress: andres@arcada.se

Kontakt
Patrik

Företag
Arcada AB

Adress
Arcada AB
17266 SUNDBYBERG

Kontorsadress
Franstorpsvägen 15

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-981515
Faxnummer: 08-281700
E-postadress: patrik@arcada.se

Jobbnummer
1384577

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arcada AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arcada AB: