Administrativ assistent
Migrationsverket / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Migrationsverket i Karlstad,
Kristinehamn,
Säffle,
Sunne,
Karlskoga eller i
hela Sverige Migrationsverket söker personal
Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige.
Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.
Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.
Till Mottagningsenheten i Karlstad söker vi
Administrativ assistent
(diarienr. 242-2012- 4390)
Publiceringsdatum2012-02-06Dina arbetsuppgifterDu ingår som en del av ett team och är en av två som arbetar med samma arbetsuppgifter.
Som administrativ assistent kommer du att arbeta ca 50% i enhetens reception som vi har öppet under varje vardag.
Du kommer också att ha hand om enhetens posthantering samt registrering av inkomna handlingar och diarie. Hantering av dossierer ingår också inom ditt ansvarsområde. Även arbetsuppgifter såsom sammanställning/kopiering och utskick av dokumentation till andra enheter och myndigheter. Du har också att beställa uttagskort samt id-handling för asylsökande samt administrationen runt detta.
För övrigt ska du utföra arbetsuppgifter enligt närmaste chefs instruktioner.
KvalifikationerVi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet, och ser att du har samarbetsförmåga, pedagogisk och kommunikativ förmåga.
Du ska;
• som lägst ha gymnasiekompetens gärna ytterligare någon utbildning med inriktning mot administration,
• ha god vana att arbeta med datorstöd,
• ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift,
• behärska engelska i tal och skrift
• ha god samarbetsförmåga samt kunna skapa och bibehålla goda relationer.
Du bör:
• ha några års arbetslivserfarenhet, gärna på myndighet eller kommunal förvaltning.
• ha ett utvecklat ordningssinne med känsla för kvalité i arbetet,
• prestera goda resultat även under perioder med hög arbetsbelastning.
• Körkort är meriterande
Vi ser gärna att du är nyfiken och drivande som person. Att du tar egna initiativ för att driva arbetet framåt är viktigt. Har du erfarenhet av arbete med människor i utsatta situationer är det meriterande. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och personlig lämplighet.
Upplysningar
Anställningen är tillsvidare.
Vi tillämpar individuell lönesättning. Vid tillsättning tar verket hänsyn till eventuell omplacering.
Tillträde: 2012-02-29 eller efter överenskommelse
Vill du veta mer
För ytterligare information kontakta Enhetschef Lotta Anderberg,
010-4850159.
Fackliga kontaktpersoner SACO: Robert Ejerfeldt, 010-48 50872
ST Mona Ludvigsson-Öhman, 010-48 52819
Så ansöker duVälkommen med din ansökan och meritförteckning till Migrationsverket, Mottagningsenheten i Örebro, Box 2073, 70002 Örebro. Alternativt med e-post till
orebro-administration@migrationsverket.se senast den 2012-02-12.
OBS! Ange diarienummer 242-2012-4390 på din ansökan.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Deltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-02-12
Ange följande referens när du ansöker: diarienr. 242-2012- 4390
Ansökan kan skickas till e-postadress:
orebro-administration@migrationsverket.seKontaktLotta Anderberg, Enhetschef, 010-4850159 (Telefon)
Facklig kontaktMona Ludvigsson-Öhman, ST, 010-4852819 (Telefon)
Robert Ejerfeldt, SACO, 010-4850872 (Telefon)
FöretagMigrationsverket
AdressMigrationsverket
Box 2073
70002 Örebro
KontorsadressRiagatan 1
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0771-235235
Jobbnummer 1148754
Observera att sista ansökningsdag har passerat.