Administrativ assistent
Nacka kommun, Planering och Utveckling / Administratörsjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nacka kommun, Planering och Utveckling i Nacka Nacka är en snabbt växande kommun som går före och prövar nya grepp inom många områden. Med närmare 89 000 invånare är Nacka den tredje största kommunen i Stockholms län, vackert belägen mellan storstad och skärgård.
Socialtjänsten i Nacka består av omkring 170 medarbetare fördelade inom olika enheter. Enheten Planering och utveckling driver planering och utvecklingsfrågor inom verksamheten och finns i Nacka Stadshus intill Forum Nacka. Enheten består idag av 15 personer - planerare/utvecklare, jurist, nämndsekreterare, MAS och MAR.
Förmåner för dig som anställd kan t ex vara:
• Utökad flextid
• Tillgång till motionslokal i stadshuset
• Friskvårdstimme och friskvårdsersättning
• Möjlighet att vara med i bilpool
• Växling av semesterersättning mot fler semesterdagar
Publiceringsdatum2010-11-24ArbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
Registrera in handlingar i Ärende- och dokumenthanteringssystemet ÄDIT.
Skapa nya ärenden och komplettera i redan befintliga ärenden.
Manuell hantering av enhetens dokumentakter. Rensa och gallra efter handläggarens direktiv och dokumenthanteringsplanen.
Administration av nämndhandlingar (dagordning, kallelse, utskick) och allmän service till Social och Äldrenämnden (boka lokaler, ordna med fika osv). Vid juristens frånvaro vara sekreterare på nämndens och sociala utskottets sammanträden.
Ansvara för att socialtjänstens avtal/kontrakt läggs in i avtalsbasen e-avrop.
KvalifikationerVi ser att du har grundläggande gymnasiekompetens, gärna kompletterad med påbyggnadsutbildning inom administration eller liknande. Erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter är meriterande. Vi ser även att du är en van datoranvändare och har goda kunskaper i Officepaketet. Du behärskar svenska språket väl i tal och skrift.
För att trivas i rollen som administrativ assistent hos oss är det viktigt att du är nytänkande och tycker om att ge god service i olika sammanhang. Då innehållet i tjänsten har olika arbetsuppgifter krävs det att du har initiativförmåga och är flexibel i ditt arbetssätt. Vidare är det även viktigt att du är noggrann, strukturerad och har lätt för att samarbeta.
Vi söker dig som:
• har minst treårig gymnasiekompetens med lämplig inriktning och gärna en administrativ påbyggnadsutbildning
• har minst två års erfarenhet av sekreterar-/assistentarbete
• har viss erfarenhet av utredningsarbete
• har mycket goda kunskaper i MS Office
• har en god språklig förmåga
• har god kommunikations- och samarbetsförmåga
Som person:
• har du förmåga att snabbt kunna anpassa dig till nya eller förändrade krav och förutsättningar
• har du en hög servicekänsla
• är du självständig och tar ansvar för dina uppgifter
• är du organiserad och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2011-01-15
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-12-23
Sök jobbet via
www.offentligajobb.seAnge följande referens när du ansöker: A192917
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktMargareta Wrååk, 08-718 75 83
Facklig kontaktTedros Asmelash, 08-7187513,
tedros.asmelash@nacka.seKristina Elstad, 08-718 84 16,
kristina.elstad@nacka.seFöretagNacka kommun, Planering och Utveckling
AdressNacka kommun, Planering och Utveckling
Granitvägen 15
13181 Nacka
Jobbnummer 785882
Observera att sista ansökningsdag har passerat.