Administrativ assistent
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Tjörn,
Stenungsund eller i
hela Sverige Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv. Vi är en av Sveriges största myndigheter och finns över hela landet vilket innebär att det finns goda möjligheter till utveckling och rörlighet. Att arbeta med ständiga förbättringar är en viktig del för att nå vårt mål att öka allmänhetens förtroende. De flesta av våra medarbetare arbetar i team där alla får ta ett stort ansvar för det gemensamma arbetet. Vi tycker att det är viktigt med en hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi arbetar också aktivt för att vara en inkluderande arbetsplats där alla får lika möjligheter.
Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss
Administrativ assistent
Vi söker Administrativ assistent med placering på Avdelningen för Funktionsnedsättning i Göteborg
Ansvar och arbetsuppgifter
Som administrativ assistent ger du administrativt stöd till områdeschef och ledningsgrupp och bidrar till att chefens vardag kan fungera smidigt. Rollen innebär ett nära samarbete med verksamheten och i arbetet tar du egna initiativ till förbättring.
I arbetet hanterar du mötesdokumentation, personaladministration, behörigheter och inköp. Du koordinerar och följer upp aktiviteter inom arbetsmiljö, verksamhetsplanering, konferenser med mera. Tjänsten innebär också arbete med diarierföring och du assisterar chefen med bland annat attestering av fakturor och statistikuppföljning. Du samarbetar med och är kontaktperson åt andra verksamheter både internt och externt. Du har ansvar för teknikfrågor avseende uppdatering av intranät och dokumenthantering för enheten.
Arbetsuppgifterna delas med en kollega.
Vi söker dig som
• Har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga
• Har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt
• Samarbetar konstruktivt och stöttar andra
• Är initiativrik och ansvarstagande
• Litar på din egen förmåga och kan arbeta självständigt
• Har erfarenhet av viss ekonomiadministration
• Har erfarenhet av uppdatering av intranät samt dokumenthantering
Det är meriterande om du:
• Har goda kunskaper i office paketet,
• Har erfarenhet av administration
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2016-03-24Övrig information1 tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor kan förekomma i tjänsten. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test komma att användas som en del i urvalsarbetet.
Om du har frågor, kontakta
Rekryterande chef: Andreas Pettersson, tel 010-119 66 97 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Therése Källberg, tel 010-119 55 85 (för frågor om rekryteringsprocessen): Fackförbundet ST: Annika Rydbäck, tel 010-119 91 08 Saco-S: Tina Hermansson, tel 010-119 62 23.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 13 april 2016 märkt med diarienummer 018403-2016 . Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
10531 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2745686
Observera att sista ansökningsdag har passerat.