Administrativ assistent

Region Gotland, Myndighetsavdelningen / Administratörsjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Gotland, Myndighetsavdelningen i Gotland

Som en del av Region Gotland ansvarar socialförvaltningen för socialtjänst, äldreomsorg och omsorg om funktionshindrade på hela Gotland. Våra cirka 1800 medarbetare är med och skapar en effektiv verksamhet som har brukarna i centrum.

Myndighetsavdelningen består av tre enheter, äldreenheten, funktionshinderenheten och avgifts- och BABenheten och leds av en myndighetschef. Avdelningen ansvarar för all myndighetsutövning inom verksamhetsområdet äldre och personer med funktionsnedsättningar.

Publiceringsdatum
2016-03-15

Arbetsuppgifter
Som administrativ assistent kommer du att arbeta med administrativa uppgifter för enhetschefer och handläggare inom myndighetsavdelningen. Dina arbetsuppgifter består bland annat av registreringar och anteckningar i verksamhetssystemet Treserva, bokningar, viss hantering av sjuklöner vid personlig assistans samt hantering av processen kring insatser för personer som tillfälligt vistas på Gotland. Du kommer också att vara borådet behjälplig med administrativa uppgifter såsom t ex upprättande av kontrakt, kontakt med fastighetsägare och beställning av besiktningar.

Kvalifikationer
Relevant utbildning på lägst gymnasienivå gärna med eftergymnasial utbildning inom administration och ekonomi. Kunskap om sociallagstiftning och/eller erfarenhet av arbete inom socialtjänstens område är meriterande. Du förutsätts ha god datorvana samt förmåga och vilja att lära dig nya program och verksamhetssystem. Vi ser gärna att du haft erfarenhet från liknande administrativa uppgifter.

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper som engagemang, noggrannhet, samarbetsförmåga och servicekänsla.

ÖVRIGT
Inom Region Gotland strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.

Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på www.gotland.com/leva

Inför rekryteringsarbetet har vi på Region Gotland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning Tillträde snarast tom 2016-12-31

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-03
Ange följande referens när du ansöker: A551449
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Agneta Wahnström, Enhetschef 0498-263378, 0704477716

Facklig kontakt
Maj-Lis Melander, Biståndshandläggare 0498-204709
Liz Bogren, Vision 0498-268975

Företag
Region Gotland, Myndighetsavdelningen

Adress
Region Gotland, Myndighetsavdelningen
Region Gotland
62181 Visby

Kontorsadress
Visborgsallén 19 Visby

Jobbnummer
2725653

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Gotland, Myndighetsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Gotland, Myndighetsavdelningen: