Accounting Assistant till OneMed Shared Service Center

Onemed Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2025-02-07


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Onemed Sverige AB i Göteborg, Malmö, Stockholm, Danderyd eller i hela Sverige

Vill du vara en del av ett engagerat team och bidra till att utveckla framtidens vård och beredskap i Sverige och Norden? Har du erfarenhet av ekonomi och leverantörsreskontra och letar efter en roll där du kan utvecklas och göra skillnad? Då kan detta vara jobbet för dig!



Om rollen

OneMed Shared Service Center hanterar kund- och leverantörsreskontra för koncernens nordiska bolag och fungerar som ett stöd i relaterade frågor. Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla och effektivisera våra finansiella processer för ökad transparens och kontroll, samtidigt som vi säkerställer efterlevnad av gällande regelverk och interna riktlinjer.

Som Accounting Assistant på leverantörsreskontran kommer du att ha en central roll i hanteringen av leverantörsfakturor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar granskning, matchning, kontering, periodisering och betalning av fakturor. Rollen innefattar även visst bokslutsarbete, såsom kontoavstämningar.

Vi befinner oss i en spännande förändringsresa där vi arbetar processorienterat för att skapa en mer effektiv och harmoniserad arbetsstruktur. Här får du chansen att vara en del av en organisation som uppmuntrar innovation och förbättringar.

Du ingår i ett kompetent team om åtta medarbetare som du arbetar tätt tillsammans med där vi stöttar varandra i det dagliga arbetet.

Vem vi söker

För denna roll söker vi dig som är driven och kommunikativ, vågar tänka nytt samt gillar att förbättra och effektivisera.

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning (eller motsvarande erfarenhet) inom ekonomi samt dokumenterad erfarenhet av att ha jobbat med reskontraarbete. Som person är du en lagspelare, lösningsorienterad och noggrann. Då vi är ett bolag i ständig utveckling är du inte rädd för att utmana gamla strukturer och komma med förslag på nya lösningar. Vidare är du är en engagerad person med känsla för service, som trivs i ett entreprenörsdrivet bolag med snabba beslutsvägar.

Rollen innefattar många olika kontaktytor, varför vi söker dig som har lätt för att kommunicera och skapa goda relationer. Du talar och skriver såväl Svenska som vårt koncernspråk, Engelska, obehindrat. Erfarenhet av affärssystemet Jeeves är meriterande. Du kommer att vara en del av Finansteamet och rapportera direkt till Manager AP & AR SSC.

Vi erbjuder

På vårt kontor i Tagene möts du av en välkomnande atmosfär. Här erbjuds en trevlig arbetsmiljö med nyrenoverade lokaler, personalgym, massör på arbetsplatsen och möjlighet till parkering alldeles utanför entrén. Vi är måna om våra medarbetares hälsa och du som anställd hos oss erbjuds friskvårdsbidrag. Du får även tillgång till förmånsportalen Benify samt pensionsrådgivning genom Lifeplan.

OneMed eftersträvar att vara en flexibel arbetsgivare som ger goda möjligheter att kombinera arbete och privatliv. I denna roll har du möjlighet till hybridarbete och ges möjlighet att arbeta hemifrån upp till 2 dagar per vecka.

Hos oss får du möjligheten att vara en del av ett bolag som bidrar till att förbättra vårdkvalitén, sänka vårdens totalkostnader och bidra till en fungerande vård och beredskap i Sverige.

På kontoret i Tagene återfinns flera av våra tjänstemannateam inom organisationen och även vårt lager på ca 16 000 kvm.

Ansökan och kontakt

Låter detta som något för dig? Ansök genom att skicka in ditt CV och gärna ett personligt brev via länken nedan. Vi hanterar ansökningar löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag

Sista dag att ansöka är 2025-02-28
Tillträde: enligt överenskommelse

Vi ser fram emot att höra från dig!

För frågor kring tjänsten kontakta Rekryterande chef: Anette Lindmo

Anette.lindmo@onemed.com

OneMed Sverige täcker hälso- och sjukvårdens behov när det kommer till medicinskt material, utrustning och beredskap - snabbt, smidigt och med kvalitet.
Vi drivs av en trygg och säker vård samt av att förbättra livskvaliteten för alla som är i behov av, eller utför, vård.
Utöver förbättringar i vardagen, strävar vi efter en rättvis och hållbar värdekedja för alla. Det är så vi gör skillnad, varje dag, året om.

OneMed erbjuder cirka 30 000 certifierade produkter inom medicinskt material och utrustning. Varje enskild produkt är ett värdefullt bidrag till ett förbättrat vårdresultat och samhälle. Patienten får en bättre behandling, vårdtiden kortas och totalkostnaden sänks.
Vi är med våra cirka 400 medarbetare på fyra orter, en viktig del av Sveriges vård och beredskap. År 2023 uppgick vår omsättning till 3,7 Mdr SEK.
OneMed är en del av Asker Healthcare Group, bestående av mer än 40 företag som stödjer hälso- och sjukvård i Europa.

Ersättning
Månadslön enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
OneMed Sverige AB (org.nr 556764-4140), https://www.onemed.se/

Arbetsplats
OneMed

Jobbnummer
9150766

Prenumerera på jobb från Onemed Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Onemed Sverige AB: