Account Manager till Ricoh i Kalmar
Ricoh AB / Säljarjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ricoh AB i Kalmar,
Växjö,
Jönköping,
Linköping,
Norrköping eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2013-05-22Dina arbetsuppgifterSom Account Manager hos oss arbetar du i eget distrikt med försäljning av produkter och tjänster inom området IT och dokumenthantering. Utöver vårt breda produktsortiment erbjuder du kunderna finansieringslösningar, serviceavtal och utbildningar. Du arbetar såväl självständigt som i samverkan med andra för att planera arbetet mot uppsatta mål. I arbetet ingår både nykundsbearbetning och relationsförsäljning. Du agerar proaktivt mot marknaden och kan följa både korta och långa säljcykler. Vidare ansvarar du för riktade aktiviteter i ditt egna distrikt.
KvalifikationerVi söker dig som har förmågan att kombinera din talang med att uppnå resultat samtidigt som du respekterar andra och har ett socialt förhållningssätt. Du har erfarenhet av, och ett starkt intresse för uppsökande försäljning.
För den här tjänsten krävs en stark drivkraft och tävlingsinstinkt i kombination med ett ödmjukt förhållningssätt gentemot våra kunders behov. Vi ser att du har ett par års erfarenhet av att aktivt sälja liknande produkter till såväl stora som små organisationer. Givetvis trivs du med ett utåtriktat och socialt arbete. Erfarenhet från IT-branschen, nätverkslösningar och liknande produktområden är meriterande. Eftersom du är vår representant utåt ser vi att du har ett intresse för våra produkter och lösningar samt att du alltid sätter kundens bästa i fokus. Du har godkänd gymnasieutbildning och behärskar svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift. För den här tjänsten är körkort ett krav.
Vårt erbjudande
Ricoh erbjuder en spännande arbetsplats med en kultur som uppmuntrar till dialog och innovation. Vi arbetar ständigt med att förenkla livet och arbetet för människor och där är våra medarbetare en mycket viktig del. Här får du möjlighet att arbeta i ett öppet och positivt klimat som främjar prestation och tillväxt. Som anställd på Ricoh får du ett av marknadens bredaste produktsoritment att arbeta med samt en gedigen produkt- och säljutbildning. I ditt dagliga arbete har du stöd från din närmsta chef samt produktspecialister. Goda arbetsinsatser premieras med personlig utveckling, fast grundlön och provision. Om du har viljan att lyckas ser vi till att du får chansen till en professionell utveckling.
Så ansöker duDin ansökan med meritförteckning märkt/subject: ?AM Kalmar? skickar du till
rekrytering@ricoh.se senast
2013-06-05. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Centerchef Fredrik Björngren på 0480-42 64 51. Vi arbetar med ett löpande urval varför tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens slut.
Om Ricoh
Ricoh Sverige AB är ett ledande företag inom dokument, informationshantering och kommunikation. Bolaget erbjuder heltäckande lösningar för kunders IT-miljöer med ett brett utbud av produkter, mjukvaror, tjänster och konsultverksamhet. Bolaget har expertis inom bland annat IT-tjänster, kommunikation samt utskriftshantering för kontor och produktion. Ricoh Sverige har cirka 630 anställda i en rikstäckande organisation med verksamhet på 25 orter och samarbete med ytterligare cirka 40 större återförsäljare över hela Sverige.
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön + rörlig lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@ricoh.seFöretagRicoh AB
AdressRicoh AB
17129 SOLNA
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-734 33 00
Jobbnummer 1561041
Observera att sista ansökningsdag har passerat.