Account Manager till Invoier
Bravura Sverige AB / Säljarjobb / Stockholm
2025-03-25
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du redo att ta nästa steg i din säljkarriär? Invoier söker en målinriktad Account Manager som vill ta sig an en spännande och utvecklande roll i ett snabbväxande fintechbolag. Här får du möjlighet att bygga din egen kundportfölj, driva hela säljprocessen och skapa långsiktiga affärsrelationer.
Publiceringsdatum2025-03-25Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Invoier.
Om företagetInvoier är ett svenskt fintechbolag, finansierat av EU, som utvecklar en digital marknadsplats för handel med fakturor - en modern och transparent form av factoring. De kopplar samman företag som behöver kapital med finansiärer som kan tillhandahålla det, vilket skapar en effektiv och tillgänglig finansieringslösning. Tänk en aktiebörs, men istället för aktier handlas fakturor och krediter. Med hjälp av avancerad teknik och datadrivna modeller möjliggör de snabb och trygg handel, där företag kan förbättra sin likviditet och investerare får nya affärsmöjligheter.
På Invoier drivs de av innovation, tillväxt och viljan att förändra finansbranschen - och nu söker de en engagerad Account Manager som vill vara en del av resan. Invoier sitter i moderna lokaler vid vattnet i Gamla stan, där de tillsammans utvecklar framtidens finansiella lösningar.
Dina arbetsuppgifterSom Account Manager på Invoier ansvarar du för att driva hela säljprocessen och bygga långsiktiga kundrelationer. Du arbetar nära en SDR men förväntas även själv identifiera och prospektera potentiella kunder genom nätverk, event och digitala kanaler. Genom att bearbeta beslutsfattare såsom ekonomichefer och CFO:er leder du affären från första kontakt till signerat avtal, inklusive kreditbedömning och riskanalys i samarbete med interna team.
En viktig del av rollen är att säkerställa en smidig onboarding av nya kunder och följa upp för att maximera deras användning av tjänsten. Du förväntas även delta i olika marknadsaktiviteter för att stärka Invoiers närvaro och skapa nya affärsmöjligheter. För att lyckas i rollen arbetar du målinriktat mot tydliga försäljningsmål och bygger successivt upp din egen kundportfölj.
• Identifiera målgrupper och bearbeta dem
• Driva hela säljprocessen - från första kontakt till signerat avtal
• Samarbeta med interna team för kreditbedömning och riskanalys
• Säkerställa en smidig onboarding och fortsatt kundutveckling
• Delta i nätverksträffar och andra marknadsaktiviteter
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi, eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Några års erfarenhet av B2B-försäljning. Försäljningserfarenhet av finansiella tjänster är starkt meriterande
• God dator och systemvana. Erfarenhet av CRM-systemet Upsales är meriterande
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
För att lyckas i rollen som Account Manager är du en driven person som trivs i en resultatfokuserad miljö. Du motiveras av att stänga affärer och tar ett stort eget ansvar för att driva ditt arbete framåt. Eftersom rollen innebär både nykundsbearbetning och långsiktig kundutveckling är det viktigt att du är en självledare som arbetar proaktivt och strukturerat. Du är mottaglig för feedback och ser det som en möjlighet att utvecklas och bli ännu bättre. Samtidigt är du självgående och har förmågan att identifiera affärsmöjligheter på egen hand. Med ett starkt affärssinne och en lösningsorienterad inställning skapar du framgångsrika kundrelationer och bidrar till både din egen och Invoiers tillväxt.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Gamla Stan, Stockholm
Lön: Fast grundlön + provision Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till
info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
#Nextgen
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-09-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803),
https://www.bravura.se Arbetsplats Bravura
Jobbnummer 9244689