Account Manager till dynamiskt företag

Placera Personal AB / Säljarjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Till vår kund söker vi nu en duktig account manager som vill utvecklas i sin yrkesroll! Vår kund tillhandahåller kontorsteknik och tjänster som hjälper företag att bli effektivare och att utnyttja sina möjligheter Här får du ta del av styrkan hos ett stort, väletablerat företag samtidigt som du får möjlighet att utvecklas i en dynamisk organisation med högt i tak. Arbetsmiljön präglas av en stark säljkultur med fokus på resultat, vassa tävlingar och högt tempo.

Tjänsten
I tjänsten som account manager arbetar du i supplies-gruppen där man säljer förbrukningsmaterial samt tillbehör till frankeringsmaskiner till både befintliga samt nya kunder. Alla jobbar mot egen individuell budget men har även gruppbudget som alla ska bidra till. Som säljare får du en kundlista med kunder som idag är under behandling där målet är är att även att få in nya kunder. Du tillhandahålls systemstöd och andra verktyg som underlättar i vardagen.

Publiceringsdatum
2012-09-13

Dina arbetsuppgifter
I rollen som account manager har du bland annat följande arbetsuppgifter:

• Försäljning till befintliga och nya kunder
• Kundbearbetning utifrån systemet
• Kategorisera kunder genom marknadsundersökning
• Rapportera per dag och vecka
• Ansvar för individuell budget
Distriktsansvarig enligt tilldelat geografiskt område

Kvalifikationer
För att passa i rollen som account manager ser vi att du har:

• Minst 2-3 års erfarenhet av försäljning
• Erfarenhet inom B2B försäljning
• Telefonvana, önskvärt med utgående samtal.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska
• Goda kunskaper i MS Office (Word/Excel)
• Meriterande med erfarenhet av CRM-system och/eller SAP

Du som har oändlig energi, en stor dos eget driv och är en tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna kommer att trivas hos vår kund. Du är både självgående och strukturerad  i ditt arbete och vill alltid överträffa dina och kundernas uppsatta mål. Du tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå budget och har viljan att lära dig nya saker. 
Känner du igen dig i beskrivningen och är av naturen en tävlingsmänniska tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer kommer ske löpande med start omgående.

Arbetstider och omfattning
Heltid/tillsvidare

Ersättning
Fast månadslön + provision

Så ansöker du
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ecaterina Cavieres, 08-586 22 719

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Jobbnummer
1339459

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: