Account Manager

Promoteq i Sandviken AB / Säljarjobb / Solna
2025-12-02


Visa alla säljarjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Promoteq i Sandviken AB i Solna, Stockholm, Sandviken eller i hela Sverige

Vi söker en Account Manager till vår avdelning Soldatsystem
Soldatsystem är ett av våra sju affärsområden och erbjuder ett brett produktsortiment som bland annat omfattar personlig skyddsutrustning, vapensystem och taktisk utrustning. Du kommer att ingå i ett mindre team om 2-3 personer och utgå från kontoret i Frösundavik, Stockholm.
Som medarbetare på Promoteq inom affärsområdet Soldatsystem blir du en nyckelperson i utvecklingen av vårt sortiment för militär och polisiär verksamhet. Rollen innebär att du arbetar nära både leverantörer och kunder för att säkerställa att våra produkter möter högt ställda krav på funktion och kvalitet. Du leder offertarbete och tekniska dialoger, fungerar som central kontaktpunkt för specifikationer, kravställning, anpassningar och upphandlingar. På så sätt bidrar du till att våra lösningar håller hög standard och skapar värde för våra kunder.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
Leda offertarbete och tekniska dialoger såsom att agera kontaktpunkt för tekniska specifikationer, kravställning, anpassningar och upphandlingar.
Produktdemonstrationer för nya och befintliga kunder.
Representera företaget på mässor, ca 4-5 per år.
I nära dialog med kunder och leverantörer utveckla vårt sortiment för militär och polisiär verksamhet.
Ansvara för hela säljprocessen, från första kundkontakt till inköp/upphandling.
Upprätthålla goda kontakter med projektledare, interna affärsområden, myndigheter och företag.
Administration kring offerter, kundförfrågningar och övrigt inom projektet.

Resor är vanligt förekommande i rollen och periodvis behöver du kunna arbeta obekväma arbetstider.

Publiceringsdatum
2025-12-02

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som Account Manager tror vi att du har:
Gymnasieexamen med godkända betyg
Arbetat i vapenbärande myndighet ex polis, försvar, tull, kust eller hos ett säkerhetsföretag i minst 2-3 år, gärna längre.
Gärna tidigare erfarenhet av personlig skyddsutrustning, vapen eller tillbehör.
God förståelse för produktanvändning (materialval och användbarhet i fält)
Meriterande är om du har erfarenhet av offentlig upphandling och myndighetskontakter

Erfarenhet av teknisk försäljning inom exempelvis försvar, polis, säkerhet eller närliggande branscher är önskvärt. Om du har en polisexamen eller officiersexamen ser vi det som meriterande, likväl att du genomfört militärtjänst, men det är inget krav.

Dina personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid din personlighet. Rollen som Account Manager innebär stor omväxling och du bör därför vara anpassningsbar. Det breda nätverk rollen erbjuder betyder att du får stärka din förmåga att bygga relationer med fokus på trovärdighet och kommunikation. Du har förmågan att kommunicera på ett fackmannamässigt språk som förenar teknisk precision med affärsmässighet. För att trivas i rollen tror vi att du har ett tekniskt intresse med en förmåga att kunna förstå kraven från slutanvändarna exempelvis i konstruktion, material och skyddsnivåer. Du tycker om att skapa resultat och där kunden har ett problem ser du en kreativ lösning.
Som person är du lätt att lära känna och tar stort ansvar. Våra affärer innebär ett ansvar att självständigt driva sina processer, samt en förmåga att prioritera och leda sig själv på ett strukturerat sätt.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Philip Rosvall, Chef Affärsområde Soldatsystem, på telefon 070-260 26 45 eller philip@promoteq.com.
Ansökningsinformation
Välkommen med din ansökan senast fredag den 9 januari 2026.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tillträde enligt överenskommelse.
Vår rekryteringsprocess innehåller utdrag ur belastningsregistret för slutkandidat innan anställning.
Vi undanber oss kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag i denna rekrytering.
Hos Promoteq är du mer än en medarbetare - du är en viktig del av vår resa mot framtidens helhetslösningar. Vi erbjuder en arbetsmiljö som präglas av mångfald, inkludering och balans mellan jobb och fritid. Vill du arbeta i ett passionerat team där dina idéer verkligen gör skillnad? Då är Promoteq rätt plats för dig så skicka in din ansökan redan idag!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2026-01-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Promoteq i Sandviken AB (org.nr 556500-5930)

Arbetsplats
Promoteq

Kontakt
Philip Rosvall
philip@promoteq.com
+46702602675

Jobbnummer
9625368


Prenumerera på jobb från Promoteq i Sandviken AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Promoteq i Sandviken AB: