Account manager

Hogia Service AB / Säljarjobb / Stenungsund
2022-11-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Account manager" (publicerad 2023-06-13) ⬅️


Visa alla säljarjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hogia Service AB i Stenungsund, Stockholm eller i hela Sverige

Är du resultatinriktad och kontaktskapande? Vill du arbeta med komplex försäljning av systemlösningar inom HR/lön- och ekonomiområdet? Vill du vara en del i ett engagerat team med projektledare, applikationsspecialister, konsulter och teknisk support för att hitta den bästa lösningen för kundernas administration? Då är du precis den vi söker!

Hogia Corporate Systems är en etablerad programleverantör på marknaden och erbjuder kompletta lösningar anpassade för byråer och företag och organisationer som centraliserar sina administrativa funktioner i ett så kallat Shared Service Center (SSC).

Hogia verkar inom lön, HR, ekonomi, redovisning, revision och skatt. Utvecklingen av programmen sker i nära samarbete med såväl Hogias kunder som branschorganisationer.

Publiceringsdatum
2022-11-28

Om tjänsten
Som Account Manager ansvarar du för att driva stora och komplexa affärer mot större företag och koncerner. Du kommer bearbeta företag i olika branscher där behovet av effektiv centraliserad administration är högprioriterat. Förutom att ta in nya kunder till din portfölj, kommer du även ha dialog med ett mindre antal befintliga kunder. Till din hjälp har du ett team av duktiga kollegor i form av projektledare, specialister, konsulter, kundchefer m.fl. som säkerställer att leveransen blir optimal. Du kommer att bygga långsiktiga relationer genom att arbeta med marknadsaktiviteter så som kampanjer, seminarier, mässor, kundmöten och regelbunden uppföljning. Genom att förutse och förstå kundernas ofta komplexa behov, kan du erbjuda lösningar utifrån vår breda produktportfölj. Du har också en viktig roll i att identifiera och stämma av trender, behov och efterfrågan av nya produkter och lösningar och för en tät dialog med våra kommersiella produktägare.

Då du ansvarar för att driva säljprocessen framåt är förståelsen för organisationsstrukturer, kommunikationsflöden och beslutsprocesser central. Med tanke på att vi jobbar med större kunders organisationer har du inte sällan dialog med många olika beslutsfattare, ledningsgrupper, inköpsavdelningar etc. Du styr och planerar själv ditt arbete, bokar och genomför kundmöten och uppföljningar. Resor är en naturlig del av tjänsten, även om merparten av kunddialogerna den senaste tiden skett via digitala mötesplatser. På sikt finns goda möjligheter att utvecklas vidare inom Hogia-gruppen.

Är du vår nya kollega?

Vi söker dig som är självgående med ett driv och intresse för att skapa och utveckla affärer. Du har några års erfarenhet av konsultativ försäljning, gärna systemförsäljning, med goda säljresultat. Du har utbildning eller motsvarade erfarenhet inom ekonomi, affärsutveckling och är förtroendeingivande, analytisk och arbetar systematiskt för att skapa nya möjligheter i mötet med andra. Vi tror att du, precis som vi, drivs av att nå uppsatta mål och ser en fördel i att få ta ett stort eget ansvar för ditt arbete. För att trivas i rollen behöver du vara trygg i att hålla presentationer inför stora som små grupper och kommunicerar väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har arbetat i eller med revisions-, redovisnings- eller lönebyråer.

Att jobba hos oss

Med moderna verktyg, vass kompetens och långsiktighet i allt vi gör, bygger vi smarta lösningar som gör skillnad för många användare. För oss är det viktigt med hållbarhet oavsett om det gäller våra produkter, lokaler eller dig som medarbetare. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och balans mellan jobb och fritid. Vi satsar på hälsa och erbjuder flertalet träningsaktiviteter, fina förmåner och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan, om du har behov av det.



Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag eller kontakta oss om du har frågor. Välkommen in med din ansökan!







Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/106".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hogia Service AB (org.nr 556577-5680)

Arbetsplats
Hogia Corporate Systems AB

Kontakt
Lina Hedenberg
072-4015389

Jobbnummer
7211439

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hogia Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hogia Service AB: