4 Telefonister
Länsstyrelsen i Kronobergs län / Receptionistjobb / Växjö
2013-04-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "4 Telefonister" (publicerad 2020-03-13) ⬅️
Visa alla receptionistjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Kronobergs län i Växjö Vill Du vara med och utveckla länet och Länsstyrelsen? Vi vill att vårt län har en hållbar utveckling med tillväxt i balans. Länsstyrelsen är en viktig samhällsaktör och vi tänker och agerar framåt med visionen att vi ska vara ett föredöme, och genom vårt värdegrundsarbete. Vägen till visionen går genom våra fem strategier; att bygga en sund, effektiv och modern organisation, öka tillgängligheten och sätta dem vi är till för i centrum, utveckla kommunikationen intern och externt, aktivt delta i samverkan med näringslivet och offentliga aktörer och genom att utveckla verksamheten tvärsektoriellt och göra rätt prioriteringar.
Länsstyrelsen arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering och vill ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten.
Telefonistorganisationen har ett nationellt uppdrag och står för ett professionellt och gott bemötande. De som ringer till Länsstyrelsen ska känna sig väntade, värdefulla och välkomna. Kunden står självklart i centrum och vi arbetar ständigt för att utvecklas och förbättras.
Publiceringsdatum2013-04-04ArbetsuppgifterI arbetsuppgifterna ingår att besvara frågeställningarna inom hela Länsstyrelsens ansvarsområde. Guida kunderna om Länsstyrelsens tjänster på vår webbplats, ta emot synpunkter och bidra till vårt ständiga förbättringsarbete. Arbetet utförs i huvudsak genom att ta emot och vidareförmedla samtal samt besvara frågor i telefon. Du kommer att ingå i ett team där ni samarbetar för att ge kunderna bästa tänkbara service.
KvalifikationerVi söker dig som har god kompetens i och vana att arbeta med dator som verktyg. Förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska. Vilja och förmåga att bidra till utveckling.
Krav är att du har genomgått utbildning i kundkommunikation och bemötande.
Du ska vara god lyssnare och kommunikativ. Utpräglat serviceinriktad. Intresse av samhällsfrågor. Målinriktad och driva teamet mot uppsatta mål.
Meriterande är om du har någon kunskap i något av de nationella minoritetsspråken, t ex. finska eller samiska, och erfarenhet av diarieföring, ärende och dokumenthanteringssystem.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-04-26
Ange följande referens när du ansöker: 112-1614-13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTerese Lundgren, Telefonistsamordnare 010-223 70 00
terese.lundgren@lansstyrelsen.seFacklig kontaktEva Nilsson, ST 010-223 70 00
Sara Lamme, SACO 010-223 70 00
FöretagLänsstyrelsen i Kronobergs län
AdressLänsstyrelsen i Kronobergs län
Kungsgatan 8
35186 VÄXJÖ
Jobbnummer 1512547
Observera att sista ansökningsdag har passerat.