2nd-line supporttekniker
Visma Proceedo AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Visma Proceedo AB i Stockholm Visma ger små och stora företag, offentlig verksamhet, organisationer och föreningar effektiva lösningar för ekonomisk administration, handel och verksamhetsstyrning. Vismakoncernen har 3.500 anställda i Norge, Sverige, Finland, Danmark, Holland och Rumänien. I Sverige sysselsätts 1000 personer.
Visma Proceedo bildades 1998 och har sedan dess arbetat för att öka företags och organisationers lönsamhet genom att effektivisera och minska kostnaderna för deras inköp och fakturahantering. Behovet av våra produkter och tjänster är stort och vi är idag verksamma i Sverige, Finland, Danmark och Norge. Exempel på företag som anlitat oss är Schenker, Nordea och Manpower.
Visma Proceedo är del av den internationella Visma-koncernen vilket ger den långsiktighet och styrka som ett framgångsrikt, expansivt företag behöver. Visma-bolagen arbetar tätt tillsammans både operativt och strategiskt för att utveckla framtidens administrativa lösningar.
Kontinuerlig tillväxt och god laganda under flera års tid ger Visma Proceedo möjlighet att erbjuda en attraktiv arbetssituation med erfarna kollegor och goda utvecklingsmöjligheter inom företaget.
Publiceringsdatum2010-02-05Dina arbetsuppgifterI rollen som supporttekniker i vår 2nd-line-support ingår du i ett team med 4-5 personer. Primära arbetsuppgifter omfattar hantering av inkommande ärenden från kund, felsökning, problemanalys samt kontinuerlig förbättring av tjänsten och de interna arbetsprocesserna.
I arbetet ingår också acceptanstester av nya releaser samt att hålla sig kontinuerligt uppdaterad om kunders behov och produktens funktionalitet.
ErfarenheterVi söker personer med arbetslivserfarenhet eller eftergymnasial utbildning inom IT och/eller ekonomi/administration.
Meriterande är:
• Erfarenhet av strukturerade arbetsprocesser t ex ITIL
• Erfarenhet av arbete med affärssystem
• Erfarenhet från arbete i kundtjänst/support eller kundorienterat arbete
• Erfarenhet av systemutveckling eller integrationsarbete
Språk
• Mycket god svenska i tal och skrift. (Krav)
• God engelska i tal och skrift. (Krav)
• God finska i tal och skrift. (Meriterande)
• God norska i tal och skrift. (Meriterande)
Personlighet
För att passa i denna position krävs det att du är serviceorienterad, ansvarstagande och analytisk. Vi tror även att stresstålighet och ett metodiskt tillvägagångssätt hjälper dig att trivas i rollen.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
ErsättningMarknadsmässig
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-03-05
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktHåkan Höglund, +46 8 5229 3079
FöretagVisma Proceedo AB
AdressVisma Proceedo AB
Rålambsvägen 17, vån 12
11259 Stockholm
Jobbnummer 580977
Observera att sista ansökningsdag har passerat.