2nd-line supporttekniker

Visma Proceedo AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Visma Proceedo AB i Stockholm

Visma ger små och stora företag, offentlig verksamhet, organisationer och föreningar effektiva lösningar för ekonomisk administration, handel och verksamhetsstyrning. Vismakoncernen har 3.500 anställda i Norge, Sverige, Finland, Danmark, Holland och Rumänien. I Sverige sysselsätts 1000 personer.
Visma Proceedo bildades 1998 och har sedan dess arbetat för att öka företags och organisationers lönsamhet genom att effektivisera och minska kostnaderna för deras inköp och fakturahantering. Behovet av våra produkter och tjänster är stort och vi är idag verksamma i Sverige, Finland, Danmark och Norge. Exempel på företag som anlitat oss är Schenker, Nordea och Manpower.
Visma Proceedo är del av den internationella Visma-koncernen vilket ger den långsiktighet och styrka som ett framgångsrikt, expansivt företag behöver. Visma-bolagen arbetar tätt tillsammans både operativt och strategiskt för att utveckla framtidens administrativa lösningar.
Kontinuerlig tillväxt och god laganda under flera års tid ger Visma Proceedo möjlighet att erbjuda en attraktiv arbetssituation med erfarna kollegor och goda utvecklingsmöjligheter inom företaget.

Publiceringsdatum
2010-02-05

Dina arbetsuppgifter
I rollen som supporttekniker i vår 2nd-line-support ingår du i ett team med 4-5 personer. Primära arbetsuppgifter omfattar hantering av inkommande ärenden från kund, felsökning, problemanalys samt kontinuerlig förbättring av tjänsten och de interna arbetsprocesserna.
I arbetet ingår också acceptanstester av nya releaser samt att hålla sig kontinuerligt uppdaterad om kunders behov och produktens funktionalitet.

Erfarenheter
Vi söker personer med arbetslivserfarenhet eller eftergymnasial utbildning inom IT och/eller ekonomi/administration.
Meriterande är:
• Erfarenhet av strukturerade arbetsprocesser t ex ITIL
• Erfarenhet av arbete med affärssystem
• Erfarenhet från arbete i kundtjänst/support eller kundorienterat arbete
• Erfarenhet av systemutveckling eller integrationsarbete
Språk
• Mycket god svenska i tal och skrift. (Krav)
• God engelska i tal och skrift. (Krav)
• God finska i tal och skrift. (Meriterande)
• God norska i tal och skrift. (Meriterande)
Personlighet
För att passa i denna position krävs det att du är serviceorienterad, ansvarstagande och analytisk. Vi tror även att stresstålighet och ett metodiskt tillvägagångssätt hjälper dig att trivas i rollen.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Ersättning
Marknadsmässig

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-03-05
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Håkan Höglund, +46 8 5229 3079

Företag
Visma Proceedo AB

Adress
Visma Proceedo AB
Rålambsvägen 17, vån 12
11259 Stockholm

Jobbnummer
580977

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Visma Proceedo AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Visma Proceedo AB: